پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری در جشن عمامه گذاری طلاب گفتند: طلبه حتی نباید بد رانندگی کند. بد رفتاری یک طلبه باعث می شود مردم پشت سر روحانیت حرف بزنند و طلبه ای که موجب شده مردم این جسارت را بکنند، مرتکب گناه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، شب عید غدیر در جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کردند: عمامه گذاری یعنی تاج ملائکه امشب بر سر افرادی که عمامه به سر می شوند گذاشته می شود  و در روز عید غدیر هم رسول الله زمانی که حضرت امیر(ع) را منصوب کردند عمامه خود را بر سر امام علی(ع) گذاشتند.

معظم له ادامه دادند: طرح ادیب عمامه گذاری طلاب از ابتکارات آیت الله طباطبایی نژاد است و بعد از ۱۵ سال در کل حوزه های علمیه  و کشور رسم شده  است و رسم مقبولی است.

ایشان خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفتند: عمامه گذاری تقوا می خواهد، اگر کسی که عمامه می گذارد گناه انجام دهد، گناهش ۷۰ برابر است، البته اگر ثوابی هم انجام دهد آن هم ۷۰ برابر است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ابراز کردند: رعایت واجبات، ترک محرمات، اقامه نماز اول وقت علی(ع) پسند و اهمیت دادن به مستحبات از جمله نکاتی است که طلاب معمم باید رعایت کنند.

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کردند: طلاب باید بیش از دیگران به مستحبات اهمیت دهند؛ این عیب بزرگی است که یک طلبه، غیبت، شایعه پراکنی و در کل گناه کند.

معظم له بیان کردند: ادب در گفتار و کردار نکته بعدی است که طلاب باید رعایت کنند؛ این عمامه احترام دارد، حرف های بی ادبی نباید در زبان طلبه معمم باشد. ما طلبه ها باید در راه رفتن و حرف زدن مواظبت داشته باشیم؛ آدم بی ادب، بی احترامی به عمامه دارد و کسی که بی احترامی به عمامه داشته باشد این فرد خیر نمی بیند، عمامه به او نفرین می کند.

این تقلید عنوان کردند: طلبه حتی نباید بد رانندگی کند. بد رفتاری یک طلبه باعث می شود مردم پشت سر روحانیت حرف بزنند و طلبه ای که موجب شده مردم این جسارت را بکنند، مرتکب گناه شده است.

ایشان افزودند: خواهش سوم من از طلاب معمم این است که نظم را رعایت کنند؛ مباحثه علمی، خورد و خوراک و درس و خانواده باید روی نظم باشد، بی نظمی برای همه و مخصوصا طلبه بیشتر ضرر دارد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کردند: رعایت در نظم  و دقت از سیره بزرگان دینی خاصه امام راحل  و آیت الله داماد بود؛ ۱۲ سال در محضر درس این بزرگان بودم و یک جلسه هم بی نظمی ندیدیم؛ هرکس به جایی رسیده از روی نظم بوده است.

وی اظهار کردند: تمیزی و نظافت از امور دیگری که باید یک روحانی رعایت کند؛ این روش و منش پیامبر اکرم (ص) نیز بوده است؛ حضرت حتی نسبت به لباس خود نیز حساس بودند. امام راحل هم نسبت به این موضوع بسیار حساس بود؛ قیمت لباس اصلا اهمیت ندارد، بلکه آنچه مهم است این بوده که لباس تمیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    0 1
    لطفا از مراسم عمامه گزاری طلاب تایباد خ رضوی در شب غدیر با اجرای کنسرت مجید اخشابی وسط حوزه یه گزارشی تهیه نمایید