جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلبه برای ورود به حوزه باید هدف گذاری کند، گفت: طلبه ای که بدون هدف وارد فضای حوزه می شود در مسیر راه با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در آیین افتتاحیه طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر در حال برگزاری است، شناخت طلاب از فضای حوزه را عامل مهمی در رشد علمی و اخلاقی او دانست و گفت: طلبه بدون آگاهی و شناخت نمی تواند به موفقیت های علمی دست پیدا کند.

وی با بیان این که دوره هشت روزه میثاق طلبگی فرصت مناسبی برای شناخت دو سویه حوزه و طلاب با یکدیگر است، افزود: شناخت مناسب طلبه از فضای حوزه مسیر پیشرفت و تعالی او در حوزه را هموار خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلبه برای ورود به حوزه باید هدفگذاری کند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که بدون هدف وارد فضای حوزه می شود در مسیر راه با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش ما در این دوره هشت روز ارتباط و تعامل سازنده و مستمر با طلاب جدید الورود است، تصریح کرد: طلبه باید با شناخت مناسب از حوزه وارد این مرکز علمی شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اساتید و مربیان دوره در کنار طلاب به سؤالات و شبهات آنها پاسخ خواهند داد، بیان داشت: نباید سؤال بی پاسخی در این دوره هشت روزه در ذهن طلبه باقی بماند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب در این هشت روز فرصت دارند برای آینده طلبگی خود تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: این تصمیم باید با شناخت قوی و عمیق باشد تا بتواند افق ها روشنی را برای طلاب ایجاد کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در طول این سال ها همه امکانات برای تحصیل طلاب در مدارس علمیه فراهم است، تصریح کرد: طلاب علاقه مند می توانند بدون هیچ دغدغه ای به فراگیری علوم دینی بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که طلاب باید بدانند که رفتار، اخلاق و اعمال آنها در این دوره با دقت رصد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: رویکرد حوزه پرورش طلاب نخبه، مهذب و فاضل است و بر همین اساس توجه به کیفیت برای ما یک اصل مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha