پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام قنبری با بیان این که امروز مدارس علمیه باید در مسیر نخبه پروری گام بردارند، گفت: انتظار امروز جامعه از حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جواد قنبری، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا در حال برگزاری است با اشاره به قدمت حوزه علمیه استان گفت: شخصیت های بنام و تأثیرگذاری در سطح مدارس علمیه مازندران پرورش یافته اند که امروز فخر جهان اسلام هستند.

وی با بیان این که امروز مدارس علمیه باید در مسیر نخبه پروری گام بردارند، افزود: انتظار امروز جامعه از حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که حوزه در عرصه تولید علم همواره در جامعه اسلامی پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: این پیشگامی امروز نیز باید با رشد و رونق علمی ادامه داشته باشد.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد پیشرفت های خوبی در سطح حوزه های علمیه بوده ایم، تصریح کرد:  پیشرفت های کمی و کیفی در سایه حمایت های ویژه مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما حاصل شده است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت شتاب علمی حوزه تأکید کرد و بیان داشت: باید توجه به ظرفیت های عظیم علمی که امروز در حوزه وجود دارد نباید شاهد سکون علمی در حوزه های علمیه باشیم.

حجت الاسلام قنبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که طلاب حوزه باید از همه امکانات و ظرفیت های موجود که برای آنها فراهم شده در جهت علم آموزی و تهذیب نفس بهره گیرند، خاطرنشان کرد: قدردانستن فرصت به وجود آمده و استفاده صحیح از آن موجب رضای الهی و صاحب اصلی حوزه خواهد شد.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید با علم آموزی و کسب تقوا، سرباز خوبی برای حضرت ولیعصر(عج) باشند، بیان داشت: سربازی برای آن حضرت دارای آداب خاصی است که رعایت آن آداب موجب رضایت آن حضرت خواهد شد.

حجت الاسلام قنبری با تأکید براین که طلاب باید نیت خود را در بدو ورود به حوزه الهی کنند، خاطرنشان کرد: اگر نیت ما برای ورود به حوزه الهی نباشد موفقیتی در مسیر تحصیل به دست نخواهیم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha