پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز گفت: فارس استان پهناوری است و شهر شیراز هم بسیار مهاجر پذیرتر است، تنها چیزی که وجود دارد این است که در همه دنیا مهاجرین موظف‌اند قوانین آن کشور را رعایت کنند، همین نیز باعث شده با فرهنگ آن کشورها بیایند، اما در این جا نقطه مقابل است، لذا سعی می کنند فرهنگ خود را در شهر بسط و گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، پیش از ظهر امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی فارس که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه زیارت قبور اهل بیت(ع) و امام زادگان از ارزش ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: همه ما به دنبال این هستیم که انشاءالله به ابرار(نیکان) ملحق شویم و بنا به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین (ع) بهترین راه ملحق شدن سبکبار شدن است.

وی با بیان اینکه کوهنوردها هر چه بار کمتری داشته باشند زودتر و راحت تر به قله می رسند، افزود: هرچه بار خود را در این دنیا سبک‌تر کنیم زودتر به ابرار می‌رسیم، البته بار کم کردن به گوشه نشینی نیست، هنگامی که زندگی مقام معظم رهبری و بزرگان را می‌بینیم این حجم کار انسان را از پا در می‌آورد اما ایشان با صلابت هر چه تمام تر کار ها را پیش می برند لذا مهم کیفیت کار است.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) تصریح کرد: هر چه انسان خود را در  معرض سختی‌ها قرار دهد صعود راحت‌تری خواهد داشت باید از خداوند بخواهیم توفیقی به ما عطا کند که بتوانیم راحت‌تر به ابرار ملحق شویم.

وی مجموعه نیروی انتظامی را مجموعه خوب و خدومی دانست و عنوان کرد: شهدایی که در این مجموعه بودند نیروهایی ارزشمندی بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ملاقات سال 78 در دیدار نخبگان همه مجموعه های استان با معظم له که فرمودند فارس در قله است، بیان داشت: باید تمامی مجموعه ها این جایگاه را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه استان‌های جنوبی کشور تفریبا یک مجموعه هستند، خاطرنشان کرد: فارس استان پهناوری است و شهر شیراز هم بسیار مهاجر پذیرتر است، تنها چیزی که وجود دارد این است که در همه دنیا مهاجرین موظف‌اند قوانین آن کشور را رعایت کنند، همین نیز باعث شده با فرهنگ آن کشورها بیایند، اما در این جا نقطه مقابل است، لذا سعی می کنند فرهنگ خود را در شهر بسط و گسترش دهند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند حرم‌ها باید نقطه محوری تمام فعالیت‌ها باشند اگر چه دستانی در کار است که این اتفاق نیفتد و حرم ها را از محوریت بیرون آورند، لذا این مناطق که نگین انگشتری است اگر در قاب خوبی قرار بگیرد نمای خوبی پیدا می‌کند، اما اگر از قاب بیرون بیاید زیبایی خود را از دست می‌دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) عنوان کرد: عده‌ای  بهدنبال این هستند که امنیت را در این مناطق تحت الشعاع قرار دهند، بیش از 80 درصد علمای بزرگ شیراز در همین منطقه اطراف حرم زندگی میکرده‌اند، اما امروز باید دید که چه افرادی زندگی می‌کنند و چه افرادی از این منطقه کوچ کرده‌اند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز بیان داشت: نیروی انتظامی جهادی کار می‌کنند و با امکانات 20 الی 30 سال گذشته کار می‌کند، معضلات این منطقه آثار منفی بر روی شهر می‌گذارد، باید نسبت به این منطقه عنایت ویژه‌ای داشت، که این منطقه دارای امنیت و آرامش بیشتری شود.

وی عنوان کرد: انتظار ما از نیروی انتظامی این است که به کلانتری عباسیه این منطقه عنایتی شود که بتواند مشکلات این منطقه را برطرف کند، همچنین دغدغه علما وسعت مفاسد در سطح شهر به ویژه موضوع ولنگاری ها است، مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند با آزادی مخالف نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به شدت مخالفیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه علی رغم همه جو سازی ها روحانیون سنگ صبور مردم هستند، تصریح کرد: توقع روحانیون از نیروی انتظامی این است که توجه بیشتری به ولنگاری ها شود اگرچه وظیفه برخورد با این مسائل فقط با نیروی انتظامی نیست بلکه باید کارهای فرهنگی صورت گیرد، از این رو باید کارهای کلیشه‌ای را کنار گذاشت، نخبگان و مؤثرین جامعه باید بر روی فرهنگ دینی کار نمایند، چراکه دشمن بر روی این موضوع کار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha