جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ امام جمعه موقت بجنورد خطاب به دولتمردان و مسئولان، اظهار کرد: اگر در شئون مختلف رفتاری، اداری و مدیریتی مانند شهیدان رجایی و باهنر باشیم آمریکا که هیچ، اگر همه دنیا علیه ما شوند کاری از پیش نمی‌برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، با اشاره به اخلاص و ساده زیستی این دو شهید بزرگوار، اظهار کرد: باید مسئولان امروز در زندگی خانوادگی و فعالیت‌های اداری خود از شهیدان رجایی و باهنر الگوبرداری کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به مصادیق ساده زیستی این دو شهید بزرگوار، افزود: وقتی شهید رجایی رییس جمهور شد، لباس و سبک زندگی و خانه او تغییر نکرد؛ بلکه در عوض در نخستین جلسه هیئت دولت بحث ضرورت حمایت از شصت‌ساله‌ها را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: این شهید بزرگوار به فکر نیازمندان و افراد و محرومان جامعه بود؛ به همین دلیل هم بحث مستمری ثابت برای افراد نیازمند 60 ساله را به تصویب رساند.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: هم شهید باهنر و هم شهید رجایی به معنای واقعی ساده‌زیست بودند و امروز باید این ساده زیستی مورد توجه و تأسی همه مسئولان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ولایی بودن ویژگی دیگر این دو بزرگوار است، افزود: شهید رجایی زمانی نخست‌وزیر بنی‌صدر بود و بالطبع با وی مشکل داشت، بنی‌صدر با شهید رجایی درشتی می‌کرد اما این شهید بزرگوار پاسخ او را نمی‌داد و می‌فرمود: امام به من دستور داده که پاسخ شما را ندهم در ثانی مردم چه گناهی کرده‌اند که باید در آتش دعوای ما بسوزند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به برخی جدل‌های مسئولان امروزی در سطح جامعه، اظهار کرد: نمایندگان و دولت‌مردان باید به این موضوع واقف باشند که مردم چه گناهی کرده‌اند که باید دعوای آن‌ها را در رسانه‌ها ببینند و بشنوند.

وی با اشاره به سخت‌کوشی و پرکاری این دو شهید بزرگوار، افزود: شهید رجایی می‌فرمود من خستگی را خسته کردم، این شهید بزرگوار به‌اندازه‌ای درگیر فعالیت‌های دفتر ریاست جمهوری بود که گاهی تا دو سه شب به منزل نمی‌رفت.

حجت‌الاسلام نوری گفت: شهید باهنر هم یکی از مظلوم‌ترین شهدای ما است، این شهید بزرگوار در دروس حوزوی در حد اجتهاد بود و در دروس دانشگاهی هم دکترای الهیات داشت.

وی ادامه داد: در دوران ستم‌شاهی که نفوذ به بدنه آموزش‌وپرورش سخت بود؛ شهید باهنر با کمک شهید بهشتی توانست وارد مجموعه آموزش‌وپرورش شود و 19 کتاب از ابتدایی تا دوره دانشگاه را برای دانش آموزان تألیف کند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: حتی در یک جای این کتاب‌ها مسئله حمایت از سلطنت نبود اما در بسیاری از جاها آیات جهاد و مبارزه با نظام طاغوت به زیرکی گنجانده شده بود.

وی تصریح کرد: این اوج عقلانیت است که هم انقلابی و هم متدین باشی اما در درون چنین نظامی که به هیچ چیز پایند نیست ورود کرده و اهداف متعالی خود را پیگیری کنید.

امام جمعه موقت بجنورد خطاب به دولتمردان و مسئولان، اظهار کرد: اگر در شئون مختلف رفتاری، اداری و مدیریتی مانند شهیدان رجایی و باهنر باشیم آمریکا که هیچ، اگر همه دنیا علیه ما شوند کاری از پیش نمی‌برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha