شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فروغ نیلچی زاده

حوزه / نیلچی زاده گفت: امروز کسانی که با خدا و پاکی ها مشکل دارند، آداب ازدواج و رسم آن را تخریب می کنند، و مانع ترویج ازدواج می شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر فروغ نیلچی زاده، استاد دانشگاه ، شامگاه یکشنبه در چهارمین نشست تبیینی گفتمانی زن و خانواده ویژه بانوان درباره ازدواج اسلامی، در سالن همایش های آستان قدس رضوی با بیان اینکه ایجاد یک تمدن یکی از بحث های مهم دنیا در طول تاریخ بوده است ،با طرح این سوال که چگونه یک تمدن شکل می گیرد، گفت: براساس دو مبنای خداباوری و خداناباوری در انسان ها می توان بیان کرد، اما اگر فقط انسان را اصل قرار دهیم، هیچ تمدنی شکل نمی گیرد.

وی با بیان اینکه اسلام می گوید نگاه به جامعه و ایجاد تمدن باید از منظر خانواده باشد و اگر خانواده ای نبود جامعه شکل نمی گیرد، اظهار داشت: امروز تلاش دشمن در فضای مجازی حمله به خانواده و ازدواج بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره سخنان رهبر انقلاب پیرامون عملکرد غرب نسبت ازدواج گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند کوچک و سبک شمردن ازدواج توسط مردم در غرب از گناهان کبیره مردم غرب نسبت به جهان بشری است .

نیلچی زاده تصریح کرد: امروز کسانی که با خدا و پاکی ها مشکل دارند، آداب ازدواج و رسم آن را تخریب می کنند، و با زشتی هایی که ایجاد می کنند، مانع ترویج ازدواج می شوند، تاجایی که ازدواج با حیوان و هم جنس را بیان می کنند .

وی بابیان اینکه ازدواج در همه ادیان الهی امری مقدس  و ذات خدایی دارد، به همین خاطر مسلمانان مراسم عقد را در مسجد و مسیحیان در کلیسا برپا می کنند، افزود: رهبر انقلاب درباره مراسم ازدواج  بیان کردند ازدواج یک جنبه قدسی دارد و غرب به دنبال گرفتن این جنبه قدسی با انجام های کارهای زشتی در جامعه ترویج می کند ، است .

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قرآن می گوید زوجین لباس یکدیگر هستند، باید پوشاننده عیوب همدیگر باشند، افزود: ازدواج وصلت یک زن و یک مرد نیست، بلکه ازدواج وصلت دو خانواده است.

وی، با تاکید بر توجه به تفاوت ها و تاثیرآنها در زندگی مشترک درآینده زوجین گفت: دختر و پسر در ازدواج  بدون توجه به تفاوت های موجود در خانواده ها نمی توانند تصمیم گیری کنند، زیرا در طول زمان به این نتیجه خواهند رسید ، تصمیمی که امروز برای ازدواج گرفته اند چقدر عقلانی یا احساسی بوده است .

نیلچی زاده با بیان اینکه هیچ فردی جز خدا نباید در بین زن و شوهر باشد، واسطه بین آنها باید فقط خدا باشد ، افزود: یکی از اساسی ترین ویژگی برای انتخاب شوهر مرد با تقوا است، که در روایت اهل بیت علیهم السلام به آن اشاره شده است، زیرا اگر دختر را دوست نداشت با او بدرفتاری نمی کند و اگر هم او را دوست داشته باشد، با همدیگر به خوشی زندگی می کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید بررسی شود، امانت‌دار بودن و اخلاق خواستگار است، دخترها باید درباره این موارد نیز جویا شوند. همچنین اوج همسرداری زن و شوهر توجه به خواسته های یکدیگر است، تا اینکه به خط قرمز خدا برسد، به همین خاطر است که می گویند زن و شوهر باید همسفر یکدیگر تا بهشت باشند.

نیلچی زاده در جمع بانوان مشهدی  در ادامه به اهمیت  عزاداری ها همراه با شعور و شور اشاره کرد و  گفت: شور و شعور باید به یکدیگر بخورد، امروز  زیادشدن تکیه ها، حسینیه ها، و هئیت های بدون سخنران و فقط مداح محور که فقط شور را ایجاد می کنند و هر شبهه  ای در این جلسات ایجاد  شود، هیچ پاسخی به آن داده نمی شود ، برخی از این شور های عزدارای مانند روش های لس آنجلسی انجام می دهند، که با مبانی فکری و معرفتی بسیار فاصله دارد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از این نشست خطاب به دخترانی که در آستانه ازدواج هستند، گفت: قبل از ازدواج ایمان، اخلاق و صداقت خواستگار را به خوبی تحقیق کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نستوه IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    0 0
    زندگی زناشویی پیش میره