سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که باید آماده اطاعت از امر امام زمان(عج) بدون هیچ گونه شک و تردیدی باشیم، تصریح کرد: امروز وقتی ولی فقیه فرمان می‌دهد، شک و تردید معنا ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه جمعه در مسجدالرسول(ص) اصفهان، در جمع عزاداری حسینی اظهار کرد: نداشتن شک در ایمان و تحصیل یقین از جمله موضوعات مهم و قابل صحبت در آیات قرآن هست.

وی بیان کرد: با توجه به آیه ۴۵ سوره توبه، مومنان فقط کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان دارند که تبصره آن نداشتن شک و ریب در ایمان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: معمولا  در ایمان انسان ها شک و  تردید وجود دارد، یعنی از طرفی به خدا و رسول ایمان دارند ولی از طرف دیگر شک هم به آن پیدا می‌کنند که آیا ایمان به این اعتقاد درست است یا خیر و این بدین معناست که مقداری جای خالی در وجود خودشان باقی می‌گذارند.

وی در ادامه گفت: در روایت آمده است که ریب به خدا عامل به وجود آمدن حرص و بخل می‌شود، چون توکل و اعتماد به خدا را از بین می‌برد و وقتی شخص اعتماد به خدا نداشته باشد از نتیجه اعمالش می‌ترسد، بنابراین حرص به مال دنیا در تهیه مادیات و بخل در هزینه را در خود ایجاد می‌کند.

آیت‌الله مهدوی درمورد تاثیر شک در ذات خدا، تاکید کرد: شک به ذات خدا سبب کفر و شرک می‌شود؛ همان‌گونه که تردید به شریک باعث عدم اعتماد می‌شود، که البته تمامی شک و ریب‌ها یک نتیجه به‌دنبال دارد و آن 《تردید》 است، یعنی تردید در فکر که در عمل دو تاثیر به همراه می‌آورد؛ یا توقف در عمل و یا حرکت ضعیف در کار است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی در اصل اسلام شک می کنیم که تردید در فکر و تاثیر در اعمال افراد می گذارد، به طوری‌که یا از مسیر بندگی آن‌ها را خارج می‌کند و یا به صورت بی رغبتانه به سمت انجام عمل می‌کشاند که البته چنین کسی به مقصد نمی‌رسد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: اگر حرکت با شک و تردید بود حرکت ضعیف می‌شود، مانند کسانی که از پیامبر(ص) اذن می‌خواستند که در جنگ شرکت نکنند و امروز نیز وقتی ولی فقیه فرمان می‌دهد، زمان شک و تردید نیست.

وی در ادامه افزود: وقتی امام زمان(عج) می‌آیند زمان آن نیست که تردید به خود راه بدهیم درحالی که باید آماده اطاعت از امر امام زمان(عج) بدون هیچ گونه شک و تردیدی باشیم واین مهم هنگامی نتیجه می‌دهد که اول حق را بشناسیم و بعد به دنبال آن باشیم که چه کسانی زیر بیرق حق هستند و در آن شرایط است که شک را از بین می‌بریم.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: کسی که چشمش را بر حقیقت می بندد، شک را در خودش وارد کرده و در نتیجه نشان دهنده این امر است که ما باید با تحقیق و تعقل و با چشم باز به جلو برویم.

وی تاکید کرد: خواهش من از جوانان این است که مراقب شبهه های فضای مجازی باشند که در آن‌ها شک و ریب پراکنی زیاد انجام می‌دهند به دلیل اینکه ضربه های زیادی از اسلام خورده اند و همچنان این ضربه ها از جانب اسلام بر آن‌ها ادامه دارد که همه این‌ها نتیجه ایمان به خدا و رسول او و همچنین ایمان به ولایت فقیه است بنابر این شک و ریب در جوانان بیشتر از دیگر اقشار ممکن است رخنه کند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان اظهار کرد: در روز قیامت سه دسته از شفاعت محروم می‌شوند اول کسانی که منکر خدا شدند و بعد آن‌هایی که شک در خدا پیدا کردند و سوم کسانی هستند که شریک برای خدا قائل می‌شدند که البته خطر شکاکیت برای ما نزدیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha