پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: فرهنگ عاشورا درس ظلم ستیزی و ذلت ناپذیری را به ملت ها آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در مراسم سوگواره عاشورایی، در ساری بااشاره به این که عاشورا مملو از ارزش های ناب انسانی و اخلاقی است، گفت: این ارزش های ناب باید از سوی وعاظ و خطبا بیشتر در جامعه ترویج و تبیین شود.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ ناب عاشورایی است، افزود: با تکیه بر فرهنگ حسینی می توانیم در برابر قدرت های زورگوی جهان بیاستیم و از دین و انقلاب دفاع کنیم.

حجت الاسلام حیدری، موفقیت های چهل ساله انقلاب اسلامی را نمونه ای روشن از دستاورد فرهنگ عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز رمز ماندگاری وبقای نظام و انقلاب تقویت فرهنگ حسینی در این جامعه و گسترش آن در اقصی نقاط جهان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عاشورا درس ذلت ناپذیری را به ملت ها آموخت، بیان داشت: ملت بزرگ ایران نیز در چهل سال اخیر با تأسی از فرهنگ عاشورا در برابر بدخواهان و دشمنان خود با اقتدار ایستاده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید در برابر بی عدالتی، ظلم و انحراف سکوت کرد، افزود: دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم و ستم مشی امام حسین(ع) در نهضت عاشورا بود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نیز در چهل سال اخیر همین رویکرد را در عرصه های مختلف در پیش گرفته است، گفت: نتیجه تکیه کردن بر فرهنگ ناب حسینی، عزت، آزادی و سربلندی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز ملت ایران عزتمندانه در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند، بیان داشت: امروز ما این عزت و عظمت خود را از فرهنگ حسینی به دست آورده ایم.

وی با بیان این که دشمن امروز به دنبال تضعیف نهضت حسینی در جامعه است، گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورا از این تهاجم در امان باشد، زیرا فلسفه قیام امام حسین(ع) و حرکت های بعدی اهل بیت(ع) گسترش اسلام ناب در جامعه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha