جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه/ حدود ۲۰ نفر از جهادگران خراسان جنوبی از ۱۰ مهرماه لغایت اول آبان با حضور در شهر کاظمین در برپایی چادرها و ۴۱ موکب همکاری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری "حوزه" از بیرجند، مهدی هنری، رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از اعزام گروه های جهادی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: اولین گروه جهادی اعزام شده خراسان جنوبی به کاظمین از ۲۵ تیرماه امسال به مدت یک‌ماه در امر شست و شوی پتوهای اربعین مشارکت داشتند.

 وی ادامه داد: این گروه جهادی ۱۰نفره در کمک به چیدمان انبارها، شست‌وشوی پتوها و اجرای اجر چینی حسینیه مشارکت داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی به فعالیت های مختلف این گروه های جهادی اشاره و تصریح کرد: با نصب دستگاه پتوشویی و استفاده از دیگ های بزرگ؛ شست‌و شو و ضد عفونی پتوهای مورد استفاده در اربعین را در گرمای بالای ۵۰ درجه انجام دادند که روزانه میانگین ۷۵۰ تا پتو و در کل حدود ۱۰ هزار پتو و ۵۰۰ متر مربع موکت توسط این گروه جهادی شسته و ضدعفونی شد.

هنری با بیان فعالیت های عمرانی گروه های جهادی در عراق خاطرنشان کرد: در زمینه عمرانی، فاضلاب کشی و ۴۰ رج آجرچینی دیوار حسینیه حدود ۴۵۰ متر در دو روز انجام شد.

وی به رایزنی این سازمان با ستاد عتبات عالیات برای اعزام دومین گروه جهادی به شهر کاظمین اشاره کرد و افزود: یک گروه ۱۵ نفره قبل از شروع مراسم اربعین، از دوم مهر لغایت اول آبان با حضور در شهر مقدس کاظمین، کارهای زیرساختی شامل جوشکاری، برق‌کاری و کارهای تاسیساتی را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی  یادآور شد: گروه دوم که شامل ۲۰ نفر هستند از ۱۰ مهرماه لغایت اول آبان با حضور در شهر کاظمین در برپایی چادرها و ۴۱ موکب همکاری خواهند کرد.

هنری عنوان کرد: این افراد در حمل و تحویل پتو از انبار به داخل چادرها و تحویل آن به زائران همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha