پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه صفاشهر

حوزه/ امام‌جمعه صفاشهر با اشاره به لزوم وجود شور و شعور حسینی در هیئات مذهبی، گفت: نباید در هیئت‌های مذهبی فقط به مسئله شور و عزاداری پرداخت، بلکه باید در کنار آن شعور و بصیرت حسینی نیز بر دیگر مسائل غالب شود.

حجت‌الاسلام عادل حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه جامعه باید پس از عاشورا به‌سوی متعالی‌تر، درخشنده‌تر و اخلاق‌مدارتر حرکت کند، اظهار داشت: نور وجود حسین(ع)، بستر خانواده را برای الگو گرفتن از سبک و سیره سیدالشهدا(ع) آماده می‌کند و جامعه را در مقابل مکر و نیرنگ شیاطین مقاوم می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز ندای توحید در سراسر دنیا بلند شده است، افزود: این حقیقتی نورانی‌ است که نوید زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی به پرچم‌داری حضرت مهدی(عج) را به ما می‌دهد.

امام‌جمعه صفاشهر در ادامه اضافه کرد: در کربلای امروز، یا باید حسینی و یا یزیدی باشیم، سکوت و بی‌تفاوتی معنا ندارد.

حجت‌الاسلام حاجی پور با اشاره به لزوم وجود شور و شعور حسینی در هیئات مذهبی در ایام محرم،  بیان داشت: نباید در هیئت‌های مذهبی فقط به مسئله شور و عزاداری پرداخت، بلکه باید در کنار آن شعور و بصیرت حسینی نیز بر دیگر مسائل غالب شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نباید هیئات مذهبی از وجود سخنران و منبر بی‌بهره باشند، خاطرنشان کرد: نباید هیئتی وجود داشته باشد که از فیض منبر سیدالشهدا(ع) بی‌بهره بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha