جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 863921
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
یادداشت

حوزه/ مسئله اساسی امروز جریان انقلابی تمیز دادن میان تیغ زدن برای التیام است از تیغ برآوردن از روی شهوت و مستی که نتیجه اش چیزی جز قتل انقلاب نیست.

خبرگزاری حوزه /  همیشه شهامت برادر وحید جلیلی برایم رشک برانگیز بود. شهامتی تدبیرشده، نه تهوری از روی ماجراجویی های منفعت طلبانه باند احمدی نژاد و نه عدالت خواهی های تازه به دوران رسیده صدرالساداتی ها. طبیعی است که جمهوری اسلامی در گام دوم نیاز به جراحی دارد و گذر از این مرحله با صرف نصیحت ممکن نیست. باید شهامت عملیات جراحی را داشت. جراح سر و کارش با تیغ است و خون. مسئله اساسی امروز جریان انقلابی تمیز دادن میان تیغ زدن برای التیام است از تیغ برآوردن از روی شهوت و مستی که نتیجه اش چیزی جز قتل انقلاب نیست. طبعا نتیجه مصلت اندیشی محافظه کارانه نیز قتل این ثمره ارزشمند خون پیامبران و اولیای الهی در طول تاریخ است.
حقیر چندان به مناسبات حضراتی که صدا و سیما را سالها دست به دست کرده اند آشنا نیستم و این بخش مسئله اساسا برایم مهم نیست. مسئله این است که هرکسی با هر مناسباتی بر این صندلی تکیه زده است باید خود نه فقط در مقابل بودجه میلیاردی عروس تاریکی ها مسوول بداند بلکه در مقابل ساخت ذائقه و تصورات عمومی جامعه نیز مسوول است. مشکل از آنجایی آغاز می شود که تمامی مسوولین کشور از وزرا و رئیس جمهور تا منصوبین رهبری هنگام ارتکاب خطاهای فاحش به جای مسوولیت پذیری، پاسخگویی را متوجه شخص رهبری می کنند. این مسئله مختص رئیس جمهور فعلی نیز نیست. خاطرم هست وقتی از احمدی نژاد در مورد خطاهایش می پرسیدم به تأیید رهبری استناد می کرد. گویا تنها یک پاسخگو در این نظام هست و آن هم شخص رهبری است. طبعا سنگین ترین مسئولیت نظام به عهده ایشان است اما هرکسی در هر مقامی در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشد و حداقل شهامت را در پذیرش مسوولیت خطاهای خود را داشته باشد. افسوس که مدعیان مردانگی بسیارند در میدان رجز خوانی.
 
سید علی موسوی – استاد سطح عالی حوزه علمیه قم

توجه: انتشار یادداشت و مقالات به معنای تأیید یا رد آن از سوی خبرگزاری حوزه نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha