جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 864109
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
آیت الله موسوی اصفهانی

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر لزوم مقید بودن طلاب بر اختصاص دادن چند خط از تقریرات خود به تقریر عربی گفت: این کار باعث می شود تا با زبان عربی و کلام علما انس بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، صبح امروز در کلاس درس خارج خود  در همدان، با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) که می فرماید: "من اتکل علی حسن اختیار الله تعالی لم یتمن غیر ما اختاره الله عزوجل له" گفت: کسی که بر حسن اختیار خداوند تکیه کند دیگر چیزی جز آنچه خداوند اختیار کرده است را تمنا نخواهد کرد.

وی افزود:  ما موظف به تلاش و کوشش در این دنیا هستیم و سستی و تنبلی در روایات ما بسیار نهی شده است اما در عین حال باید نسبت به خداوند حسن نیت داشته باشیم و به تدبیر او اعتماد کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه توضیحاتی مورد تقریرات و چگونه تقریر زدن بیان کرد و گفت: طلاب برای تقریر زدن در درجه اول باید به متن اصلی و عین متن کتاب رجوع کنند و چنانچه در درس نقل قولی از کتابی شد طلاب باید عین مطلب را مشاهده کنند تا ببینند که اصلا چنین چیزی که بر ان استناد شده است از متن اصلی استنباط می شود یا خیر.

وی تصریح کرد: تنها رجوع به عین متن نیز کافی نیست، بلکه باید در متن تفکر شود و ارتباط بین ادله را متوجه شویم و بدانیم که مراجع از کجا به کجا رسیده اند و چه چیزی را به چه چیزی ربط داده اند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر لزوم مقید بودن طلاب بر اختصاص دادن چند خط از تقریرات خود به تقریر عربی یادآور شد: این کار باعث می شود تا با زبان عربی و کلام علما انس بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که طلاب علوم دینی باید در انجام دادن آن کوشا باشند نگاه کردند به تقریرات مقررین است تا با سبک و سیاق علما در این امر اشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان این جلسه زمان نام بردن از پیامبر اسلام (ص) و علما و بزرگان را با تکریم و تجلیل ضروری دانست و گفت: این بزرگان بوده اند که علوم الهی را سینه به سینه به ما منتقل کرده اند و امروز به ما رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha