جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفار

حوزه/ صفارهرندی، در گردهمایی اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان گفت: نتایج صحبت ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که بالای ۸۰ درصد اعضای مجمع مخالف پیوستن به fatf هستند، ولی نیازی هم به رد کردن آن هم در شرایط فعلی نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمد حسین صفارهرندی صبح امروز در گردهمایی اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان در پاسخ به اینکه آیا وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت از دست رفته است و شرایط بحرانی است یا نه قابل تغییر است، اظهار کرد: با تثبیتی که در این ایام در عرصه اقتصادی ایجاد شده است، به نظر می رسد یک بهبودی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه من قطعا طرفدار این نظریه نیستم که سامانه های کشور از هم گسسته شده و چاره ای برای حل مشکلات نیست، گفت:  این نظر من صرفا از باب تعلق خاطر به نظام نیست، بلکه براساس مستندات و دلایلی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: وقتی مشخص شد غربی ها بنا دارند وضعیت نامشخص بودن اقتصاد نفتی ما را ادامه بدهند و اینکه دل بسته بودن دولت ما را به رفع تحریم ها طولانی کنند، باعث شد دولت فعلی که در ابتدا اعتقادی به حل مشکلات با نگاه داخلی نداشت، امروزه به چاره کردن مشکلات با نگاه به درون کند.

وی ادامه داد:  تحرکات اخیر غربی ها و بازگشت رفتاری دولتمردان بدان معنا است که خداوند عنایت خاصه خودش را به جلوه های دیگر به ما نشان می دهد که با محاسبات عادی قابل تحلیل نبود.

صفار هرندی عنوان کرد: اگر می شنوید که سال آینده سال سست شدن حلقه های تحریمی است، بدانید که واقعی است، ما به لحاظ اقتدار نظامی در منطقه شرایط بسیار قابل قبولی داریم و قدو قامتی برای خود ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: حضور مقتدی صدر و  نمایندگان سیاسی یمن در محضر رهبر انقلاب و عرض ارادت های سید حسن نصر الله به رهبری ایران، باعث آشفتگی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سرعت رشد علمی در کشور به اندازه ای شده است که امروزه شبهه طرف مقابل ایران، دیگر راجع به انرژی هسته ای نیست و درباره سرعت رشد علمی سخن می گوید.

وی با اشاره به این که رتبه چهار ایران در علم نانو جهان، چیز کمی نیست، گفت: تیر رشد علمی از چله کمان انقلاب رها شده و امکان جلوگیری از آن هم نیست.

*روشنگری مردم برای شکل گیری مجلس بهتر ضروری است

صفار هرندی ابراز کرد: به تعبیر سردار فدوی یک زمانی ما به دنبال قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان بودیم، ولی امروز دشمن به دنبال قدرت بازدارندگی در مقابل ایران است.

وی با بیان اینکه امروزه بازگو کردن این مسائل و نقاط قوت و به تبع دادن امید به مردم ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: گشایش های زیادی برای زندگی مردم نزدیک است؛ امید به مردم باید این گونه بازگو شود که ما نزدیک قله هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالات برخی از اساتید حوزه، گفت: مجلس فعلی یکی  از مجالس نه چندان خوب است، چرا که خیلی از افراد حاضر در قد وقواره صندلی مجلس نیستند و به هر دلیلی این افراد در مجلس حاضر شدند.

وی افزود: مجلس آینده اگر بخواهد برهمین اساس شکل بگیرد، کارآمد نخواهد بود؛ لذا راهکار تبیین و روشنگری مردم همراه با دادن هشدار درباره خطرات وقوع مجدد این اتفاق، لازم است.

*بی داد اشرافیت در شمال تهران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت نامناسب فرهنگی جامعه، گفت: یک مدتی برخی افراد طبق دستوراتی از سوی دشمن سعی در سنجش نظام در واکنش به بی حجابی کردند که موجب رواج بی حجابی شد، البته اخیرا با یک طرح ناظر یک پلیس تا حدود زیادی این مشکل حل شد.

وی توضیح داد: در بحث تجمل گرایی و اشرافیت، امروز کسانی می توانند متذکر شوند  که خود گیر این خوی اشرافی نباشند، متاسفانه امروز امپراطوری هایی در شمال تهران شکل گرفته که تظاهر به تجمل گرایی فوق العاده ای در حال رقم خوردن است و روی تجمل گرایی طاغوتیان را سپیده کرده است.

*۸۰ درصد اعضای مجمع تشخیص مخالف fatf

صفارهرندی عنوان کرد: در بحث fatf که در مجمع تشخیص مطرح شد، حساسیت کار آنجایی بود که دولت فشار می آورد و فضا را ملتهب کرده بودند، ولی خدا را شکر برخی از اعضای مجمع وقوف داشتند و بی اعتنایی به ضرب الاجل های دولتی صورت گرفت و در نهایت با بحث های زیادی که انجام شده اغلب افراد قانع شدند که خطر پیوستن به  fatf از نپیوستن به آن بیشتر است.

* یمن به قهرمان جهان مقاومت تبدیل شده است

وی اذعان داشت: نتایج صحبت ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که بالای ۸۰ درصد اعضای مجمع مخالف پیوستن به fatf هستند، ولی نیازی هم به رد کردن آن هم در شرایط فعلی نداریم.

 صفار هرندی پیرامون مردم یمن خاطرنشان کرد: خدا را شکر موفقیت های خوبی را شاهدیم؛ انصار الله یمن امروز از نقاط قوت جهان اسلام است و سگ دست نشانده آمریکا در منطقه یعنی آل سعود را به چالش کشیده اند.

وی بیان کرد: امروز موشک ها و پهپادهای یمن آل سعود را به عجز و لابه انداخته و یمن به قهرمان جهان مقاومت تبدیل شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha