پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه شهرستان دیر بر خودسازی و تهذیب نفس در حوزه علمیه تاکید کرد و گفت: لازم ترین مراقبت، مراقبت از نفس است و در بین جهادهایی که مطرح است جهاد با نفس جهاد اکبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دیر، به ارزش والای دین اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) برای احیای دین جان خود و بنی هاشم و اصحاب را فدا کرد.

امام جمعه شهرستان دیر با بیان اینکه ما در زندگی سرمایه های ارزشمندی داریم که روز قیامت از آن سؤال می شود، گفت: یکی از سرمایه های ارزشمند عمر آدمی است که در روز قیامت از ما سوال می شود که از دوران جوانی خود چه استفاده ای کردید؛ امنیت، سلامت، اخلاق نیکو، دوستان خوب مهمترین سرمایه های انسان هستند، اما بهترین سرمایه انسان دین است که همه سرمایه ها در آن قرار دارد.

وی اظهار کرد: گاهی انسان با دروغ گفتن به مال و ثروت زیادی می رسد، اما چیزی که باعث می شود انسان دروغ نگوید دین است، بنابراین طلاب باید در دین کارشناس باشند چراکه امروز تکلیف ما این است که دین را بشناسیم و کارشناس دین شویم و بعد آن را تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر فراگیری درس عمل به تکلیف از امام حسین(ع)، گفت: طلاب لازم است تحصیل و مباحثه را جدی بگیرند و رفتار آنها برای دیگران الگو باشد و آداب معاشرت را حفظ کنند.

امام جمعه شهرستان دیر بر خودسازی و تهذیب نفس در حوزه علمیه تاکید کرد و ابراز داشت: لازم ترین مراقبت، مراقبت از نفس است و در بین جهادهایی که مطرح است جهاد با نفس جهاد اکبر است و نیز سرسخت ترین دشمن ما نفس ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha