پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 864212
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
تفکر فلسفی در جهان اسلام

حوزه/ کتاب «نگاهی گذرا به تفکر فلسفی در جهان اسلام» نوشته ادوارد کریگ، ۱۰ مقاله در حوزه‌های مختلف فلسفه اسلامی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «نگاهی گذرا به تفکر فلسفی در جهان اسلام» نوشته ادوارد کریگ در اصل پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد محمود زارعی‌بلشتی مترجم کتاب در رشته فلسفه و کلام اسلامی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مؤسسه پژوهشی حکمت و ادیان است.

عنوان کتاب در ابتدا قرار بود «دانشنامه راتلج در حوزه فلسفه، کلام و عرفان اسلامی» باشد و در قالب مجلدی پنج جلدی منتشر شود که نهایتا هر مجلد به صورت تک‌جلدی زیر چاپ رفته است. این اولین مجلد شامل ۱۰ مقاله در حوزه‌های مختلف فلسفه اسلامی است.

عناوین مقاله‌های کتاب نیز عبارتند از: تاثیر فلسفه یونانی بر فلسفه اسلامی نوشته ماجد فخری، فلسفه اشراق نوشته الیور لیمان و حسین ضیائی، علم در فلسفه اسلامی نوشته ضیاء‌الدین سردار، معرفت‌شناسی در فلسفه اسلامی نوشته شمس س.‌ایناتی، معنا در فلسفه اسلامی نوشته الیور لیمان، منطق در فلسفه اسلامی نوشته دبورا ال‌.بلک، علیت و وجوب در تفکر اسلامی نوشته دیوید بارل، بنیادگرایی اسلامی نوشته یوسف چزایری، نفی علین نوشته ویلیام هسکر و اشاعره و معتزله نوشته نیل رابینسون.

محمود زارعی‌بلشتی فارغ‌التحصیل مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر و فوق لیسانس فلسفه و کلام اسلامی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (مؤسسه حکمت و ادیان) و دکترای کلام از دانشگاه قم و سطح ۳ حوزه از قم، مدرس دانشگاه خوارزمی و دانشگاه جامع علمی کاربردی است، که علاوه بر مقالات علمی پژوهشی، کتاب‌های نگرشی بر تاریخ فلسفه اسلامی، دگرگون شویم و بررسی و نقد ادله اثبات و انکار نبوت عامه از آثار اوست.

کتاب «نگاهی گذرا به تفکر فلسفی در جهان اسلام» نوشته ادوارد کریگ با ترجمه محمود زارعی‌بلشتی در ۱۷۵ صفحه، با شمارگان۱۰۰ نسخه و به قیمت ۳۲۰۰۰ تومان از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha