جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: زمانی که بیماری دنیا در درون انسان نهادینه شود، مسیر بندگی خداوند به سمت بردگی شیطان کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته  در شبستان امام خمینی(ره) با تبیین دنیا گرایی و علل میل به دنیا گفت: اگر نگاه انسان به عالم و پدیده های زندگی، نگاه توحیدی و اهل بیتی(ع) نباشد، شیاطین و جنود ابلیس ذائقه انسان را عوض می کنند و منکر را در منظر انسان معروف جلوه می دهند.

وی افزود: شیطان آرام آرام نفوذ می کند و با تلقین و القاء و وسوسه اهداف خود را به سرانجام می رساند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: وقتی ذائقه مردم در جامعه عوض شود، حیا و عفت عقب ماندگی تعریف می شود اما بی حجابی و با حیوانات زندگی کردن نشان پیشرفت، روشن فکری و “باکلاس بودن” می گردد، که این نشانه نفوذ شیطان در متن زندگی انسان ها است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در قیامت وقتی خداوند اجازه دفاع به شیطان می دهد، شیطان ارتکاب معاصی را بر عهده انسان ها می اندازد و خطای انسان ها را به خاطر غفلت خودشان می داند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: شیطان زمانی می تواند انسان را به سمت معاصی بکشاند که دچار غفلت شود و خود را به حواشی دنیا مشغول کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه گفت: شیطان همواره به دنبال تارکین و عاشقان دنیا است و هر دو گروه را به واسطه تفکرشان به سمت ضلالت می کشاند. شیطان به دنبال کسانی است که اهل استقامت، پشتکار، مقاومت و مراقبت نباشند در حالیکه پیروان اهل بیت(ع) دنیای خود را به صورت دینی مدیریت می کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: زمانی که بیماری دنیا در درون انسان نهادینه شود، مسیر بندگی خداوند به سمت بردگی شیطان کشیده خواهد شد و این بیماری در چند مرحله در وجود انسان ریشه می دواند  و مرض دنیا پرستی در باطن انسان حکفرما می شود.

وی تاکید کرد: اولین مرحله بیماری دنیا، میل به دنیا است که باعث می شود انسان آخرت را فراموش کند؛ این میل با گفت و گو های دنیایی در زندگی روزمره، آرزوهای طولانی مادی و رویاپردازی های دنیایی شکل می گیرد. علاج میل به دنیا بنابر روایت، قرائت آیات آخرت ،گفت و گوی اخبار آخرت و جهت دهی میل به سمت آخرت است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: دومین مرحله بیماری دنیا پرستی، حرص به دنیا و جمع آوری اموال بدون مصرف در راستای معنویات و اعمال خیر است. علاج این نیز جهت دهی حرص به آخرت و جمع آوری توشه آخرت است.

وی یاد آور شد: زیاده روی در مصرف، اسراف، اشرافی گری، عدم دفاع از حق و حقیقت به خاطر دنیا، عدم مشارکت در یاری جبهه حق در مقابل جبهه باطل و مقابله و مبارزه با جبهه حق و یاری نمودن دشمنان دین از دیگر مراحل مرض دنیا پرستی است که سرانجامی جز شقاوت انسان ندارد که امثال عمر سعد و شمر و یزید از مصادیق بارز این مسئله هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha