جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‎الاسلام  رضا نوروزی دانشگاه قم

حوزه/ سوگواره «سفر تا صفر» در ۱۱ رشته به میزبانی دانشگاه قم و در دو بخش عمومی و دانشگاهی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوروزی، امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه قم با اشاره به برگزاری ششمین سوگواره سفر تا صفر، گفت: این سوگواره باهدف پررنگ ساختن نقش دانشگاهیان و قشرهای فرهیخته جامعه در عرصه زنده نگه‌داشتن ارزش‌های عاشورایی برگزار می شود.

وی از وجود ۱۱ رشته در این سوگواره خبرداد و افزود: این سوگواره در بخش‌های متنوع ادبی، ‌ هنری و پژوهشی برگزار می شود؛ البته برخی از رشته‌های سوگواره برای شرکت عموم و برخی نیز مختص دانشگاهیان در نظر گرفته‌شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه قم با اشاره به بخش های این سوگواره اظهارکرد: در بخش عمومی، عکس برای شاخه هنری، ‌ شعر و داستان کوتاه برای شاخه ادبی، نرم‌افزار و اپلیکیشن برای شاخه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال و فیلم مستند برای شاخه چندرسانه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

نوروزی گفت: در بخش دانشگاهیان نیز کتاب‌خوانی برای شاخه پژوهش، ‌ اینفوگرافی برای شاخه هنری، ‌ شبکه‌های اجتماعی برای شاخه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، نماهنگ و پادکست نیز برای شاخه چندرسانه‌ای لحاظ شده است.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته میزان مشارکت دانشگاهیان و قشرهای مختلف در سوگواره سفر تا صفر بسیار قابل‌توجه بوده و امید است این روند در ششمین دوره آن تقویت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوروزی ادامه داد: سوگواره سفر تا صفر از سال ۹۲ به‌صورت استانی آغاز به کارکرد و به دلیل تأثیرگذاری بالایی که داشت از سال ۹۴ به‌صورت منطقه‌ای و سپس در قالب سوگواره ملی به کار خود ادامه داد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سوگواره سفر تا صفر با ذکر این مطلب که تنها در پنجمین دوره این سوگواره که سال گذشته برگزار شد ۲هزار و ۱۹۷ اثر در اختیار دبیرخانه قرار گرفت، یادآورشد: یکی از نکات جالب در خصوص جشنواره سال گذشته آنکه آثار بسیار فاخری در سال گذشته در این جشنواره وارد شد که تحسین همگان را در پی داشت؛ چنان که در یک بخش ۵ اثر به عنوان اول رسیدند.

وی ادامه داد: به‌منظور نشر و ترویج آثار ارائه‌شده به این سوگواره، ‌ عکس‌های ارائه‌شده طی دو سال گذشته به دبیرخانه آن با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) ‌ در موکب‌های این آستان در ایام اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha