سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معلمي- مدرسه علمیه کوثر تیران

حوزه/ نشست سیاسی با عنوان «از دفاع مقدس تا بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با سخنرانی محمود معلمی کارشناس مسائل سیاسی، با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه کوثر تیران برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمود معلمی کارشناس مسائل سیاسی، در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه کوثر تیران، گفت:  باید سه تاریخ تحلیلی شامل: تاریخ اسلام به ویژه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، تاریخ معاصر ایران (معاصر از ابتدای قاجاریه تا آخر پهلوی) و تاریخ انقلاب اسلامی (به ویژه سال 59-60-61 و 62) خوانده شود.

وی در ادامه افزود: در زمان قاجار و پهلوی وسعت خاک ایران 1648195 کیلو متر مربع بود، که مقدار وسیع آن از کشور جدا شد، ولی بعد از انقلاب و در هشت سال جنگ تحمیلی، از 27 کشور در ایران اسیر داشتیم و یک وجب از خاک ایران جدا نشد و این دست آورد در سایه ولایت مطلقه فقیه محقق شد.

معلمی با بیان اینکه ولایت فقیه ثمره غدیر خم است، گفت: در راس جامعه دینی باید امام باشد و در زمان حیات امام، که باید خود ایشان در راس این مقام باشد (مستقیم) و در زمانی که امام زمان غایب است باید نایب ایشان دراین مقام باشند(غیر مستقیم) مانند سال 1357 تاکنون.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: در گام اول  انقلاب اسلامی سه هدف مد نظر بود یک ساقط شدن نظم شاهنشاهی دوم تشکیل نظام دینی مناسب با غدیر  (منظور از نظام همان ستون است) و سوم ایجاد زمینه در دنیا برای حکومت امام زمان (عج).

وی، هدف از گام دوم را دولت سازی و جامعه سازی عنوان کرد و گفت: فاصله ای ژرف بین گام اول و گام دوم وجود دارد و باید جوانان روی آن کار کنند؛ جوانان دیروز برای کمک به جوانان امروز به اتاق فکر بروند و به آن ها مشاوره بدهند.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر مطالعه و پژوهش پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مگر جوانان دفاع مقدس که فرمانده یک لشکر بودند چند ساله داشتند، مانند شهیدان خرازی، همت، باکری، حسن باقری همه ی آن ها زیر 30 سال سن داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha