سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کنگره 1

حوزه/نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام با حضور علما و اندیشمندان داخلی و خارجی، در بندرعباس آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیین اختتامیه نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، صبح امروز با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، در سالن اجتماعات شهرک مروارید  بندرعباس آغاز به کار کرد.

قرائت پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لبخندان از برنامه های آغازین این رخداد مهم فرهنگی و معنوی است.

آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین سخنران ویژه این کنگره است و پرفسور «آنتوان بارا» محقق و نویسنده مسیحی سوری الاصل ساکن کویت و حجت الاسلام و المسلمین شیخ «هلال بن حسن» از اندیشمندان کشور عمان از دیگر سخنرانان  این برنامه می باشند.

دکتر «بت کلیا» نماینده عاشوریان در مجلس شورای اسلامی و شیخ «عبدالجبار محرابی» عالم اهل سنت استان مازنداران نیز در رابطه با شخصیت امام سجاد(ع) به ایراد سخن می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام و المسلمین «محمد عبادی زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین عابدی رئیس سابق دانشگاه علوم قرآنی کشور و حجت الاسلام کفیل مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه از دیگر سخنرانان این کنگره هستند.

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هرساله ۲۵ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha