پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب روضه

حوزه/ چاپ سوم «کتاب روضه» که اثری پژوهشی و مستند است و به سعی محمد حقی از سوی نشر کتابستان معرفت منتشر شده، در کمتر از یک ماه راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه «کتاب روضه» که بررسی پژوهشی اسناد کتاب مشهور «روضه‌الشهدا» است به همت محمد حقی به چاپ سوم رسید.

یکی از مهم‌ترین مقاتل عاشورا، کتاب «روضه‌الشهدا» نوشته ملاحسین واعظ کاشفی است که به گمان برخی نخستین مقتل نگاشته شده به زبان فارسی است.

اهمیت کتاب به گونه‌ای بود که پس از تألیف روضه الشهدا بسیاری از مجالس عزاداری برای اهل بیت و مخصوصا امام حسین(ع) براساس خوانش این کتاب برگزار می‌شد تا این که رفته رفته به مجالس روضه‌خوانی معروف و مشهور شد.

یکی از انتقادات وارد بر این کتاب که در طول تاریخ بسیار مطرح شده استفاده آن از روایات تاریخی ضعیف و غیرمستند است و چهره‌های مشهوری مانند سیدمحسن امین، محدث نوری و شهید مطهری به انتقاد از آن پرداختند.

حالا با گذشت نزدیک به ۵۰۰ سال از نگارش این کتاب، محمد حقی با رجوع به منابع دست اول تلاش کرده فرازهای تاریخی  صحیح این کتاب را مستندسازی کرده و از این حیث، نقیصه «روضه‌الشهدا» را رفع کند.

چاپ سوم «کتاب روضه» که پژوهشی جدی در اسناد «روضه‌الشهدا» ملاحسین واعظ کاشفی است در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان به همت انتشارات کتابستان معرفت چاپ و راهی بازار نشر شده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha