جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست نقد کتاب «خانم کارکوب»، روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب زاده
طوبی معتمد لاری

حوزه/منتقد کتاب خانم کارکوب با اشاره به روایتگری بی‌نظیر این کتاب، گفت: منتقد قوت کتاب خانم کارکوب دیدار با رهبری است آنجایی که ایشان می‌فرمایند به خاطر دیدار با شما بازگشتم را به عقب انداختم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، طوبی معتمد لاری پیش از ظهر امروز در یازدهمین نشست نقد کتاب خانم کارکوب روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب زاده که با حضور مادر شهیدان کارکوب زاده در سالن غدیر اداره کل کتابخانه‌های استان قم برگزار شد، بابیان این‌که با مادر شهید کارکوب زاده از سال‌های دور آشنایی دارم، اظهار داشت: در همان سال‌های ابتدایی حضورم در قم مادر شهید را به یادواره شهدا در مدرسه دعوت کردم و از همان‌جا شوخ‌طبعی و روحیه بزرگ ایشان برایم مشخص شد.

وی ادامه داد: ساعت‌ها با دقت این اثر را مطالعه کردم و درواقع نقطه قوت این کتاب بخش پایانی آن‌که دیدار با رهبری است، می‌باشد به‌خصوص بخشی که رهبر انقلاب می‌فرمایند بنده به دلیل دیدار با شما بازگشتم به تهران را عقب‌تر انداختم.

معتمد لاری افزود: مادر شهید در 12 سالگی ازدواج می‌کند و در 16 سالگی اولین فرزندش به دنیا می‌آید درنهایت خداوند 9 فرزند به این خانواده عطا کرد که همگی در مسیر انقلاب گام‌های اساسی و بزرگی برداشتند.

وی افزود: اولین بچه این خانواده پروین و آخرین فرزند رؤیا است و در این میان 3 فرزند این خانواده در دفاع از شهر و وطنشان به شهادت رسیدند.

منتقد کتاب خانم کارکوب ابراز داشت: برادران کارکوب زاده می‌دانستند که باید از ولایت دفاع بکنند و زمانی که اولین بار می‌خواستند وارد جبهه شوند با شوق شهادت عازم شدند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب تأکید کرد: مادر این شهید می‌گوید بی‌نهایت خدا را دوست دارم و این دوست داشتن موجب شده است که خداوند به من صبر بدهد.

معتمد لاری ابراز داشت: هم‌زمان دو دختر ایشان در تهران به دلیل بمباران زخمی شده و در بیمارستان‌های تهران بستری‌شده بودند.

وی افزود: تا چندین سال ایشان اسارت و مفقودی پسر دیگرش محمدرضا را تحمل کرده بود ولی با توجه به همه این موارد خداوند به ایشان صبر زیادی داده بود.

منتقد کتاب خانم کارکوب به علاقه‌مندی خودش به سیره شهدا اشاره کرد و بیان داشت: در آخرین لحظات جدایی از همسر شهیدم به ایشان قول دادم که مانند حضرت زینب (س) سیره و مسیر شمارا تا زمانی که زنده باشم، تبیین کنم.

وی بابیان این‌که هرروز عاشورا و هرروز کربلا است، گفت: افرادی که توفیق شهادت را ندارند باید مانند حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) زندگی کنند.

معتمد لاری با اشاره به مهاجرت این خانواده به قم افزود: دختران خانواده در ابتدای انقلاب علاقه‌مند بودند که دروس حوزوی را بخوانند و درواقع خداوند متعال اینجا مقدمه را برای ایشان باز می‌کند به‌طوری‌که با آغاز جنگ این خانواده با انتخاب حضرت فاطمه معصومه (س) در قم ساکن می‌شوند.

وی نقش کلیدی مادر در تربیت خانواده را موردتوجه قرارداد و افزود: در تربیت شهیدان کارکوب زاده نقش مادر خانواده بسیار مهم و تعیین‌کننده است که در کتاب نیز به آن اشاره‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha