پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار محمدنبی رودکی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: امروز انصار الله و حزب الله و حشد الشعبی از ملت ایران الگو گرفته اند و بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار محمد نبی رودکی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای محله آگاهی تهران، اظهار داشت: جوانان در نوک پیکان دفاع هشت ساله ملت ایران بودند و اگر جوانان و شهدای ما در واقعه کربلا نیز حضور داشتند مانند دفاع مقدس از اسلام و ولایت دفاع می کردند. 

وی افزود: آمریکا و شوروی با توافقاتی که پشت پرده انجام دادند، در سال ۵۹ آمریکا و شوروی دست به دست یکدیگر دادند و عراق را برای حمله به ایران تجهیز و تحریک کردند.

سردار رودکی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی دو ابر قدرت برای تقسیم منطقه غرب آسیا بین خودشان وارد عمل شدند، گفت: در این بین ارتش شوروی افغانستان را تسخیر کرد و غربی ها و شوروی هم صدام را برای اشغال ایران تجهیز کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصریح کرد: هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر دنیای استکبار آن روز، باعث تشکیل جبهه مقاومت در منطقه شد و امروز اقتدار و عزمت ملت ایران نتیجه دفاع مقدس هشت ساله است و این اقتدار از مرزهای ایران بیرون رفته است.

وی با بیان اینکه امروز انصار الله و حزب الله و حشد الشعبی از ملت ایران الگو گرفته اند و بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است، خاطرنشان کرد: امروز هیمنه آمریکا شکسته شده است؛ چرا ما باید برای مذاکره وقت بگذاریم؟ امروز کار به جایی رسیده است که نیمی از نمایندگان کنگره آمریکا می‌خواهند ترامپ را استیضاح کنند. 

سردار رودکی ادامه داد: امروز آمریکا در منطقه در حال قرارگرفتن در محاصره است. عربستانی که در تشکیل داعش مشارکت داشت و به جان مردم یمن افتاد، همان کشوری است که در زمان جنگ هم از صدام حمایت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha