سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ممثل ولي الفقيه في شؤون الحج والزيارة، السيد عبد الفتاح نواب

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری درسازمان حج و زیارت گفت: رسالت مبلغان در راهپیمایی اربعین خنثی کردن توطئه ها و برنامه دشمنان است.دشمن به بهانه های مختلف دنبال تخریب اربعین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین نواب پیش از ظهر امروز در همایش مبلغین اربعین حسینی که در مدرسه عالی دارالشفا در قم برگزار شد، گفت: در روایتی پیامبر اسلام(ص) ویژگی هایی برای امام حسین(ع) فرمودند از جمله  این که، امام حسین(ع) چراغ هدایت است و حتی در سرزمین حج و کربلا نور افشانی کرده و همه مذاهب را دور خود جمع می کند و سایر مذاهب نه تنها در اربعین شرکت می کنند، بلکه سرمایه گذاری برای ساخت موکب و ... برای زائرین و به آنها خدمت می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت افزود: بعد فرمودند« حضرت امام حسین نشانه افتخار دین، علم ایشان نشانه آشکاری برای هدایت و گمراه نشدن ، مصباح هدایت و... است.

وی با اشاره به مهمترین رسالت مبلغین که از سوی حوزه بر دوش روحانیت قرار داده شده است و نباید هرگز فراموش کرد، بیان داشت: از جمله رسالت مبلغین، مسئولیت پذیری نسبت به جایگاه حوزه، مردم، بیان درست مبانی دینی و شرعی و راهنمایی کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: برای راهنمایی مخاطب هم  لازم است، مواردی را رعایت کرد از جمله مخاطب شناسی، بیان نکات مفید وکوتاه، نیاز شناسی، زمان شناسی، انتخاب درست محتوا و... است.

 نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اظهار داشت: مبلغی موفق است که مستند سخن بگوید و استناد به خواب و ذوقیات نکند.

وی بیان داشت: از جمله نکاتی که لازم است مبلغین توجه کنند، در اختیار گذاشتن تجربیات تبلیغی و ارائه محتوای تبلیغی به سایر مبلغین برای عملکرد بهتر و مؤثر تر است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب  از دیگر مباحث قابل توجه برای هر مبلغ، داشتن صبر در ایام تبلیغ  برشمرد و گفت: در اربعین کسانی پیدا می شوند که سخنانی می گویند که با ارزشهای دینی سنخیتی ندارد، اینجا وظیفه مبلغین است که این فرد را از گمراهی البته با صبر و بیان شیوا و استفاده از مباحث مستند، نجات دهند و به او آگاهی بخشند.

وی بیان داشت: مبلغ موفق کسی است که با انواع واژه ها وکلمات آشنا باشد و بتواند در سخنرانی از آنها بکار گیرد، استخدام واژه های مناسب باعث دلگرمی و جذب مخاطب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: گاهی مبلغ می تواند کلمه مناسب برای جذب و احترام به زائر، استخدام کند و بکار گیرد.

 نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت با اشاره به نبایدهای مبلغین گفت: مبلغین باید توجه کنند نباید کاری انجام دهند که باعث تضعیف دولت عراق شود.

وی بیان داشت: مسئله دیگر تقویت مرجعیت است. رهبر انقلاب هم بر اهمیت این مسئله در دیدار اخیر تأکید کردند. مبلغ هم باید همه هدفش  تقویت مرجعیت شیعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: موضوع دیگر احترام به میزبانی است. باید مواظب رفتار و برخوردهایمان درارتباط باموکب دارن و میزبانان عراقی باشیم. طوری برخورد نکنیم که موجب دلخوری و ناراحتی شود.

 نماینده مقام معظم رهبری درسازمان حج و زیارت افزود: رسالت دیگر خنثی کردن توطئه ها و برنامه دشمنان است.دشمن به بهانه های مختلف دنبال تخریب و شلوغ کردن در اربعین است.

وی بیان داشت: از دیگرنکات قابل توجه گرفتار نشدن در مسائل حزبی و جناحی است.  

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    اربعین هویت شیعه است که برای درس آزادگی اولاد پیامبر برگزار می شود و همانطور که در ادیان الهی مراسم است، بزرگترین تجلی گاه آزادگی برای شیعه بعنوان مذهب و اعتقاد و بصیرت ، و برای کل جهان هستی بعنوان هویت آزادگی است، بروید مطالعه کنید این واقعه ی عظیم عاشورا و بدنبال آن درسهایی که این واقعه را بعنوان سمبل آزادگی نگاه داشته اند، ضمیر الهی انسانها بی شک پذیرنده ی واقعه ی عاشورا و رشادت های بعد از آن بعنوان آزادگی و تجلی گاه صفات خداوند خواهد شد .