جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موکب بم

حوزه/ مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان بم خبر از راه اندازی موکب شهدای این شهرستان برای دومین سال به منظور استقبال از ۶۰ هزار زائر پاکستانی داد.

سجاد ابراهیم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از راه اندازی موکب شهدای بم خبر داد و گفت: به لطف خدا امسال نیز همچون سال گذشته، راه‌اندازی این موکب جهت پذیرایی از زائرین ایرانی و پاکستانی، با همکاری هیئت مدافعان بم و کانون فرهنگی مسجد جامع این شهرستان محقق شد.

وی با اشاره به مدت زمان فعال بودن این موکب، ادامه داد: موکب شهدای بم، کار خود را در محل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) همزمان با افتتاح این مسجد - واقع در بوستان شهدای گمنام شهرستان بم، آغاز کرده و تا یک هفته بعد از اربعین حسینی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ابراهیم آبادی با اشاره به اشاره به عبور زائرین سیستان و بلوچستان و پاکستان از بم، افزود: طبق بررسی های به عمل آمده، قرار است امسال این موکب علاوه بر زائرین شهرستان بم و استان سیستان و بلوچستان، پذیرای ۶۰ هزار زائر پاکستانی باشد، البته احتمال حضور تعداد تقریبی ۴۰ هزار زائر هندوستانی از کشمیر به این شهرستان نیز وجود دارد.

وی با اعلام آمادگی کامل موکب بم برای پذیرش و اسکان زائرین، خاطر نشان کرد: بحمدالله امسال با کمک مردم همیشه در صحنه‌ی شهرستان، موکب شهدای بم توان استقبال از خیل عظیم زائرین را دارد و قرار است روزانه نسبت به تهیه و پخش یک الی پنج هزار غذا (بسته به تعداد زائرین) اقدام نماید.

مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه بم ادامه داد: راه اندازی این موکب در سال گذشته با همکاری دو شهر بم و بروات صورت گرفت، اما امسال کثرت زائرین موجب تفکیک و ایجاد دو موکب جداگانه در این دو شهر شد که موکب بروات نیز هم اکنون زیر نظر موکب بم در حال فعالیت است.

وی با تشکر از همراهی مردم بم، ابراز داشت: علیرغم محرومیت منطقه و توان پایین مالی غالب مردم این شهرستان، به لطف خدا تاکنون کمک های بسیار خوبی از سوی همشهریان برای راه اندازی موکب و پذیرایی هر چه بیشتر و بهتر از زائرین ارائه شده و کماکان نذورات مردم در حال دریافت است.

ابراهیم آبادی با اشاره به برنامه های موکب شهدای بم در ایام اربعین، افرود: امسال برنامه های ویژه ای همچون ارائه خدمات پزشکی، سخنرانی و همچنین برگزاری سرود، ادعیه، مداحی و ... با محوریت دانش آموزان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه موکب شهدای بم به زائرین پاکستانی، گفت: با کمک حجت الاسلام سجاد زکزاکی طلبه پاکستانی مقیم قم، نسبت به ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائرین اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha