جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 867001
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
امام جمعه همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: طلاب با ۵۰۰ هزار تومان شهریه در حالی که هم متاهل هستند و هم مستاجر، گذران زندگی می کنند و این یک واقعیت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای اقامه نماز استان همدان با تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز یادآور شد: مطرح کردن شعار "اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ " شهادت به معنای درک واقعیت عملکرد امام حسین (ع) است.

وی افزود: بیان این شعار به این معنی است که واقعیت عملکرد امام حسین را ما با تمام وجود درک کرده ایم و می دانیم که حضرت برای نماز قیام کرده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که این شعار را باید در جامعه ترویج دهیم اظهار داشت: اگر مسئولان و جامعه ما به این درک عمیق از هدف قیام امام حسین(ع) برسند قطعا نماز در راس همه کارهای فرهنگی قرار خواهد گرفت.

وی، ترویج فرهنگ نماز در جامعه را راه حل رفع مشکلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: بودجه های فرهنگی فراوانی در کشور وجود دارد که بسیار از مواقع در زندان ها و در پیشگیری از جنایت ها خرج می شود در حالی که اگر این بودجه را به سمت ترویج نماز سوق دهیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: طبیعی است اگر جامعه نماز خوان شود در قسمت هایی که نیازمند بودجه کلان در امر فرهنگی بوده ایم این نیاز کمتر خواهد بود.

وی با بیان این که اگر این موضوع را باور کنیم بودجه پیشگیری از جرایم کمتر خواهد شد یادآور شد: اگر به سمت کار فرهنگی و در راس آن نماز حرکت کنیم رشد فراوانی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با بیان این که در امر حمایت از آموزش و پرورش همه دستکاه ها باید حامی آموزش و پرورش باشند یادآور شد: مساله نماز یک امر شخصی در رابطه با آموزش و پرورش نیست بلکه همه ادارات کل و مسئولان فرهنگی باید به حل و رشد این مساله کمک کنند.

وی یادآور شد: طلاب با ۵۰۰ هزار تومان شهریه در حالی که هم متاهل هستند و هم مستاجر، گذران زندگی می کنند و این یک واقعیت در جامعه است.

امام جمعه همدان نماز را در راس کارهای فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از بودجه های فرهنگی در همایش ها و جشنواره هایی خرج می شود که هیچ اثرات اجتماعی ندارد، اما در بحث بودجه نماز غالبا با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی همه ما انجام کار فرهنگی و در راس آن نماز است، چرا که نمی توان کار فرهنگی را نام برد که بالاتر از نماز و ترویج نماز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان  با اشاره به حضور زائران اربعین از استان های مختلف در استان همدان، خاطر نشان کرد: در ایام اربعین اگر بتوانیم غرفه هایی را در ورودی شهر تعبیه کنیم تا هم جنبه های فرهنگی داشته باشد و هم جنبه های اقتصادی برای شهر نیز مناسب می باشد.

وی ابراز داشت: حضور چندین هزار نفر از زائران فرصتی است که هم کار فرهنگی دینی انجام دهیم و هم جنبه های اقتصادی، البته لازم به ذکر است که این غرفه ها باید متناسب با فرهنگ امام حسین(ع) و زائران باشد و هم فروشنده ها و هم فضا متناسب با این فضا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha