سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سعید حدادیان در سمنان

حوزه/ مداح اهل بیت(ع) گفت: نوکر و سینه زن امام حسین(ع) به استاد اخلاق احتیاج دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حاج سعید حدادیان، در عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در هیئت الشهدای سمنان، دلسوختگان مزار بی نشان، به میزبانی ساختمان خضراء، با اشاره به ویژگی های پیرغلام اهل بیت(ع) مرحوم حاج سیف الله ارزاقی که اخیرا دارفانی را وداع گفته است، اظهار داشت: در ۳۴ سال پیش بنده وقتی در کمیته سمنان که بعدها شد نیروی انتظامی، بودم؛ اینجا یک مداح داشت که این مداح چند خصوصیت داشت و اول اینکه در رکاب آیت‌الله شاهچراغی بود. دوم اینکه نماز جماعتش صف اول در مسجد عابدینیه سمنان ترک نمیشد، در واقع مداح این اشخاص بودند.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: در خصوص آیت الله شاهچراغی‌ همین بس که وقتی در مهدی‌شهر امام جمعه بود، زمانی که امام امت حکم دادند که شما باید در سمنان امام جمعه شوید، مردم مهدی‌شهر ده‌ها نفر نه بلکه صدها نفر جلوی ماشین ایشان روی زمین دراز کشیدند که مگر اینکه از روی جنازه ما رد شوید یعنی اینقدر آقای شاهچراغی در بحبوحه جنگ محبوبیت داشت الان که محبوبیت ایشان الی ماشاءالله است؛ مداح آن زمان سمنان در رکاب آقای شاهچراغی بودند که آقای شاهچراغی جدای از اجتهاد علمی و ... مجسمه اخلاق بود.

وی با بیان اینکه نوکر امام حسین(ع)، ذاکر و سینه زن امام حسین(ع) به استاد اخلاق احتیاج دارند و بدون استاد اخلاق نمی‌شود برای اهل بیت(ع) نوکری کرد، افزود: مرحوم آقای ارزاقی در رکاب آقای شاهچراغی بود و در صف اول تعقیبات نماز داشت و مهم‌تر از همه اینها اینکه معلم بود و عمده نسل‌های بعد سمنان، شاگردان مرحوم ارزاقی بودند.

حدادیان با نقل خاطره ای از اوصاف و ویژگی های نیک و خیر بودن مرحوم آقای ارزاقی در دوران حضور خود در سمنان، خاطرنشان کرد: در دوران سالهای ۶۴ تا ۶۶ قالب تشییع شهدای سمنان را اگر ما جبهه نبودیم غالبا حضور پیدا می‌کردیم در یکی از همین مراسم‌ها که تمام شد، خب من در سال ۶۴ که ۲۰ ساله بودم زن و بچه دار بودم؛ مرحوم آقای ارزاقی به من گفت که ناراحتی داری؟ گفتم واقعیت اینکه به ۲۰ هزار تومان وام قرض الحسنه نیازمندم که این کار خانه و  زندگی مان گره خورده و ایشان دست ما را گرفت و برد و صندوق قرض الحسنه ای داشتند و خودش نیز ضامن من شد و وام به من داد، ۲۰ هزار تومان چیزی حدود حداقل ۵۰ میلیون الان است و این یک نوکر امام حسین(ع) بود که دنبال دستگیری و کمک و یاری رساندن به دیگر نوکران امام حسین(ع) بود.

بر پایه این گزارش، سیف الله ارزاقی ذاکر و پیرغلام سمنانی اهل بیت(ع) بود که عصر دوشنبه یکم مهرماه با حضور سوگواران عاشورایی و محبان اهل‌بیت (ع) از مسجد عابدینیه سمنان به سمت امامزادگان علویان این شهرستان تشییع شد و این پیرغلام سیدالشهدا (ع) در بستر خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha