سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نوایی

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که اربعین فرصت ارزشمندی در راستای گسترش فضای انس و الفت و بیان زیبایی های دین به دیگران است، گفت: در جریان این راهپیمایی بزرگ و میلیونی، وحدت و انسانیت به تمامه خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در مراسم بدرقه مبلغان این حوزه به پیاده روی عظیم و باشکوه اربعین حسینی در مدرسه علمیه عالی نواب گفت: صدق، اخلاص، طهارت، خلوص نیت و از خود گذشتگی ابا عبد الله الحسین(ع) زمینه جهانی شدن آرمان های عاشورا را فراهم کرد.  
وی با بیان این که بر اساس آیات نورانی قرآن، نمونه اعلای کلمه پاک،  ائمه اطهار و در بین آن ها دردانه عالم هستی، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، تصریح کرد: نهضت عاشورا زمینه جهانی شدن این آرمان های بلند را فراهم کرد و یک طرح بزرگ برای آینده بشریت ارائه داد یعنی به واقع، خود نهضت عاشورا یک طرح برای آینده بشریت بود که اباعبدالله الحسین(ع) زمینه آن را فراهم و هموار کرد.  

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که یک آینده نگری دقیق در نهضت عاشورا وجود دارد، خاطر نشان کرد: به واقع، باید گفت نهضت عاشورا طرحی برای آینده بشریت بود چراکه اباعبدالله الحسین(ع) به خوبی می دانستند که دستگاه خلافت و آن مردم جاهلی فریب خورده و تحت تاثیر تبلیغات مسموم دودمان بنی امیه قرار گرفته، هرگز در صدد اصلاح برنخواهند آمد.  

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای همه تاریخ است، ابراز کرد: قیام امام حسین(ع) ذهنیت و اندیشه ها را تغییر داد و حضرت برای این امر قیام کردند که آینده را بسازند و عاشورا در همه ابعاد وجودی خود به دنبال ساختن آینده بشریت است.  

وی با بیان این که خصلت انقلابی و معرفتی در عاشورا، اینقدر بالا بود که همه وابستگان به اباعبدالله الحسین(ع)، از آن روح بزرگ انقلابی تاثیر پذیرفتند، عنوان کرد: حضرت در شب عاشورا در مواجهه با یاران خود، اینطور می فرمایند که بدانید روزی را می بینم که شما از قبرهایتان بیرون می شوید و حکومت عدل الهی را مشاهده می کنید که این نشان می دهد عاشورا طرح بزرگ برای آینده انسان بود.  

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که این طرح بزرگ امروز به بار نشسته و شکوفه های آن روز به روز در حال افزایش است، به جریان بزرگ اربعین اشاره و ابراز کرد: در پیاده روی بزرگ اربعین، این اجتماع بین المللی از همه دنیا در آن حضور دارند و همه اقشار در آن شرکت می کنند که در این مسیر با هر گامی خداوند برای شما حسنه ای می نویسد.  

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که هر سال بر سیل جمعیت در پیاده روی بزرگ اربعین افزوده می شود، بیان کرد: اگر ذکر و خاطره ابا عبدالله الحسین(ع) گرامی داشته نمی شد، امروز این جریان به سنت، سیره و امر محبوب جهانی که همه عاشقانه در آن حضور پیدا می کنند تبدیل نمی شد اما امروز با لطف و عنایت خداوند متعال ابعاد شکوه این راهپیمایی میلیونی غیر قابل وصف است.  

وی با بیان این که قلب ها وجان ها فطرتا به سمت اباعبدالله حسین(ع) گرایش دارند چراکه حق و حقیقت و عدالت و فضیلت برای همه امت ها محبوب است، خاطر نشان کرد: عاشورا مصداق کرامت، آزادگی، منش و شخصیت است و این حرکت موج شکننده ای را علیه دنیای کفر و استکبار هر ساله رقم می زند.  

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان این که همه مردم از ملت های مختلف در راهپیمایی با شکوه اربعین حضور پیدا می کنند چراکه امام حسین(ع) با فطرت انسان ها همراه بوده و اهل البیت(ع) در فطرت بشریت حضور دارد، تصریح کرد: همه باید از این ظرفیت جهانی اربعین به عنوان کلاس فراگیر امر به معروف و نهی از منکر در راستای تبلیغ اسلام ناب محمدی استفاده کنند و از سوی دیگر مبلغان نیز باید با ذهنیت پر با همه افراد اندیشمند در این عرصه مواجه شوند تا بتوانند آن زیبایی دین را برای امت های مسلمان متجلی کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که اربعین فرصت ارزشمندی در راستای گسترش فضای انس و الفت و بیان زیبایی های دین به دیگران است، ابراز کرد: در جریان این راهپیمایی بزرگ و میلیونی، وحدت و انسانیت به تمامه خود را نشان می دهد.  

وی با بیان این که اربعین مصداق بارزی برای زنده کردن فرهنگ مقاومت و جهاد و شهادت است، خاطر نشان کرد: اربعین زمینه سازبرای حرکت بزرگ تمدن سازی اسلامی است.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha