جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه اعضای شورای تخصصی پژوهش حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: ستاد اربعین به یک آرمان بشری ، الهی ،اسلامی و بزرگ ولایی به شکل همزمان خدمت رسانی می کند که این کار بزرگ و پرافتخاری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم در مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با ذکر این مطلب که خدمات فعالان ستاد اربعین حاکمیتی و مردمی بسیار تحسین برانگیز است، گفت: اشراف و عنایت و تاکیدات استاندار و معاونین و مدیران و برنامه ریزان استان نیز قابل تحسین است.

وی افزود: اولین نکته ای که باید در نظر بگیریم آن است که اربعین علاوه بر بُعد فردی به یک نماد حرکت مهم اجتماعی فکری و فرهنگی و تمدنی در جهان مبدل شده است که نه تنها شیعیان بلکه انسان های علاقه مند آزادی و نجات بشر را پیرامون خود جمع کرده است.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: ستاد اربعین به یک آرمان بشری و الهی و اسلامی و بزرگ ولایی به شکل همزمان خدمت رسانی می کند که این کار بزرگ و پرافتخاری است.

وی گفت: اگر سخن از محور مقاومت به میان می آوریم، باید بدانیم که در عمق محور مقاومت و جریان های اسلامی یک محور فرهنگ و معنویت و بازگشت به یک معادلات فرهنگی در دنیا وجود دارد که این مساله یک اصل است؛ یعنی دل هایی وجود دارد که می خواهد معادلات دنیا را دگرگون کند و اربعین در این زمینه یک حلقه مؤثر است.

وی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی این حرکت تمدنی را کلید زد و محور مقاومت آن را دنبال می کند، اظهار کرد: اربعین یک رستاخیز درونی در دل های مشتاقان فکر و معنویت الهی و همچنین مسیر مهم زیارت امام حسین(ع) است.

وی گفت: مزید بر همه این مسائل، فعالیت ستاد اربعین در قم، چند ضلعی است و دارای ارزش های متعالی تر است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: شکل دادن زنجیره کاری منسجم نظام مند قاعده مند در برگزاری برنامه های مناسبتی در قم بسیار مهم است؛ دستگاه های گوناگون استان باید منظومه وار و زنجیره ای به هم بپیوندند که در هرلحظه که به آنها نیاز بود به شکل هماهنگ در کنار هم جمع شوند.

وی با ذکر این مطلب که فعالیت های اداری در قم باید به شکل منظومه وار انجام شود، تصریح کرد: مجموعه اداری استان قم فرهنگ اداری و رسمی خود را شکل دهد که خوشخبتانه این حرکت شروع شده است.

وی افزود: در ستاد اربعین خوشبختانه فعالیت مردمی شکل گرفته است و گره خوردن منظومه اداری به کار مردم در این ایام متجلی شده است که البته دارای تدابیر و قواعد خاص خود است.

آیت الله اعرافی یادآور شد: باید از اربعین برای مسائل خود قم استفاده کنیم؛ اربعین و عاشورا، فرهنگ قم را نیز ارتقاء داده و بسیاری از آسیب های اجتماعی را از بین می برد.

وی افزود: مستندسازی در این زمینه بسیار مهم است؛ اسناد تاریخی ۱۰۰ سال اخیر قم در حوزه در حال جمع آوری است که کار بسیار سنگین و ارزشمندی است؛ هزاران نفر در این شهر پرورش یافتند که تاریخ حوزه و روحانیت قم در کشور تجمیع شده است و این اسناد بسیار مهم است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با ذکر این مطلب که باید برای همه این ایام کتابچه مستند داشته باشیم تا از تجربیات برای بهبود کیفیت کار در آینده استفاده کنیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که فرهنگ ادارات، کارکنان، دانشجویان، طلاب و اصناف قم، فرهنگ متعالی تری از حیث تعامل با جامعه مهمان و زائر باشد.

وی افزود: نظم و انضباط کاری، تکریم فعالان این مجموعه، ارتباط عاطفی، مردمی بودن و بازرسی دقیق از نکات مهمی است که به بهبود فعالیت ها کمک می کند.

وی تصریح کرد: حس می کنیم که سهم حوزه در همه این فعالیت ها باید افزایش پیدا کند و بیش از پیش نقش آفرینی بیشتری در مسائل قم داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha