سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماز جمعه همدان 26 مهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمن شعبانی گفت: کوله ‌بار ساده هر زائر در جامعه امروز دربرابر زیاده خواهی های موجود قرار می گیرد و لذا اگر جمعیت زائران اربعین سادگی موجود در این سفر را در زندگی  خودشان را نیز حفظ کنند و همراه خود داشته باشند شاهد رخ دادن اتفاقات بزرگی در جامعه خودمان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌ های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، بنا بر روایتی از امام باقر(ع) فلسفه قیام امام حسین(ع) را رفع جهالت عنوان کرد و گفت: لشکریان یزید افرادی بودند که از طاغوت اطاعت میکردندو دنباله رو طاغوت بودند.

وی با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر کسی امکان زیارت امام حسین(ع) در این روز را ندارد می تواند به بلندی در زیر آسمان برود و رو به کربلا به حضرت سلام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در این رابطه مهم این است که در قلب خودمان امام حسین را درک کنیم و دوری مسافت و جسم انسان از حرم امام چندان مطرح نیست.

وی با گلایه از سبک زندگی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: راهپیمایی اربعین الگویی خوبی است که ترویج دهنده سبک زندگی ساده همراه با تواضع و یکرنگی است.

وی تصریح کرد: کوله ‌بار ساده هر زائر در جامعه امروز دربرابر زیاده خواهی های موجود قرار می گیرد و لذا اگر جمعیت زائران اربعین سادگی موجود در این سفر را در زندگی  خودشان را نیز حفظ کنند و همراه خود داشته باشند شاهد رخ دادن اتفاقات بزرگی در جامعه خودمان خواهیم بود.

وی شکل گیری وحدت کشورهای ایران و عراق و جامعه شیعه بر محور امامت را فراتر از مرزهای جغرافیایی دانشت و گفت: در این مسیر و دراین راه باید به این نکته فکر کنیم که فلسفه قیام عاشورا در چه بوده است و آن را در جامعه رواج دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که دشمن از ترس خود این راهپیمایی را بایکوت خبری کرده است ابراز داشت: مشاهده این سیل جمعیت توسط دشمن آن ها را از انجام بسیاری از کارها منصرف خواهد کرد.

وی با اشاره به این که زائران پنج استان از همدان عبور می کنند یادآور شد: برپایی 85 موکب در استان همدان نشان‌دهنده توجه ویژه مردم دارالمومنین همدان برای پذیرایی از زائران اباعبدالله (ع) می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تشکر از اقدام سربازان گمنام سپاه پاسداران در به دام انداختن مسئول کانال و سایت آمدنیوز بیان داشت: با وجود آن که این فرد تحت حمایت شدید دستگاه‌های جاسوسی فرانسوی بود اما عزیزان ما در اطلاعات سپاه پاسداران توانستند با اقدام مناسب و عملیاتی دقیق او را دستگیر کنند.

وی با اشاره به رونمایی از جت یاسین در پایگاه شهید نوژه در روزه گذشته خاطر نشان کرد: تولید این جت پیشرفته که به صورت کاملا بومی توسط کارشناسان این مرز و بوم و در شرایط تحریم اتفاق افتاده است حاکی از توانایی جوانان کشور و پیروی از ولایت نیروی های نظامی ما است.

امام جمعه همدان در پایان از مسئولان کشور خواست تا به جای به حاشیه رفتن به مشکلات مردم رسیدگی کنند اظهار داشت: در شرایط فعلی مشکلات کشور کاملا مشخص و لذا مسئولان باید صادقانه با مردم سخن بگویند در غیر این صورت بدانند که زمینه ساز ضربه زدن به خودشان می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha