جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره شعر عاشورایی

حوزه/ با حضور جمعی از مسئولان، روحانیون و طلاب، رونمایی از پوستر دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در شهرستان قروه انجام شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور جمعی از مسئولان، روحانیون و طلاب شامگاه دیروز رونمایی از پوستر دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در فرمانداری شهرستان قروه انجام شد.

در این مراسم حسین الماسی، فرماندار شهرستان قروه اظهار داشت: این کنگره را باید فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان با فرهنگ عاشورایی دانست.

الماسی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های بی بدیل عاشورا در تروج فرهنگ اسلامی و ایرانی استفاده بهینه کنیم، افزود: شهرستان قروه برای برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار کردن این کنگره سراسری آمادگی کامل دارد.

فرماندار شهرستان قروه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امیدواریم که شهرستان قروه در برگزاری این کنگره بزرگ سراسری میزبان خوبی برای هنرمندان، فعالان فرهنگی و دینی کشور باشد.

در ادامه این مراسم، شهلا مژده؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه اظهار داشت: کنگره سراسری شعر عاشورایی با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصلی اسلامی و علاقه مندان به فرهنگ عاشورا برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه ادامه داد: در این کنگره اهداف و برنامه های بسیاری دنبال می شود که از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره سراسری می توان به معرفی فرهنگ بالای نهضت عاشورا، شناسایی نخبگان دینی و فرهنگی کشور در حوزه ادبیات عاشورا و.... اشاره کرد.

مژده در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کنگره ملی شعر عاشورایی در 2 بخش شعر برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه افزود: تاکنون آثار بسیار فاخری در بخش شعر در دو رده سنی جوانان زیر 30 سال و بزرگسالان بالای 30 ساله به دبیرخانه این کنگره سراسری ارسال شده است.

این مقام فرهنگی بیان کرد: همچنین این کنگره سراسری دارای یک بخش ویژه نیز می باشد که این بخش شامل اشعاری در وصف شهدای مدافع حرم استان کردستان به زبان های فارسی، کردی و ترکی می باشد که شاعران کشور در آن حضور فعالانه خواهند داشت.

مژده در پایان سخنان خود گفت: دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی اول و دوم آبان ماه سالجاری با حضور شعرای کشور ودیگر هنرمندان در شهرستان قروه برگزار می شودز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha