پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الجزیره : مسلمانان بدون هیچ مدرکی در فهرست سیاه قرار گرفته اند

حوزه/ یک تحقیقات که توسط الجزیره انجام گرفت دریافت که بسیاری از اشغال و موسسات اسلامی بدون هیچ مدرک مستدل، در فهرست سیاه پایگاه داده  «ورد چک» قرار گرفته اند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، تعداد زیادی از اشخاص و موسسات اسلامی بدون هیچ گونه مدرک و شواهدی، به عنوان خطر احتمالی در فهرست سیاه جرم و بزهکاری قرار گرفته اند.

 «ورد-چک» یک بانک اطلاعاتی در سطح جهانی برای شناسایی و مدیریت مالی، نظارت و ریسک های احتمالی برای شرکت های بزرگ می باشد.

ایجاد بانک اطلاعاتی با هدف کاهش ریسک مالی برای شرکت ها انجام شده است.

در مطالب تبلیغاتی «ورد-چک» آمده است که  49 بانک از 50 بانک بزرگ جهان از این پایگاه داده استفاده می کنند که نشان می دهد این پایگاه بر بازار بین المللی تسلط دارد.

 محققان برنامه ای در شبکه خبری الجزیره توانستند به اطلاعات این پایگاه داده که شامل بیش از 3 میلیون نام شرکت و اشخاص می باشد  و همچنین منابعی که از آن برای عنوان استفاده می کنند به ویژه در جرایم اقتصادی و «تروریسم» دسترسی پیدا کنند.

الجزیره خاطرنشان کرد: این شرکت هر ماه حدود 25 هزار نام به فهرست سیاه خود اضافه می کند ، که مهمترین آن ها «فهرست» تروریسم است که شامل صدها هزار نام مسلمان می باشد.

در تجزیه و تحلیل داده ها به این نتیجه رسیدند که اطلاعات  این پایگاه بر بانک های بین المللی و آژانس های اطلاعاتی کشورهای مختلف از جمله فهرست هایی که توسط دولت های عربی صادر می شود متکی است، بدون در نظرگرفتن میزان آزادی یا دموکراسی یا قابل اعتماد بودن این کشورها. این پایگاه همچنین از اطلاعات «مطبوعات زرد» برخی کشورها از جمله سرزمین های اشغالی و رژیم اسرائیل استفاده می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha