جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ستایش

حوزه/ کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: سریال ستایش با وجود پرمخاطب بودن، دچار ایرادها و ضعف های مفرطی بود که هم در بُعد فنی و هم به خصوص محتوایی می توان به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به پایان پخش سریال «ستایش» اظهار داشت: سریال ستایش نشان داده که چندان با یک اثر تلویزیونی شاخص و قابل قبول مواجه نبود، بلکه برعکس سریالی بی رمق و بدون برخورداری از اولیات یک درام خانوادگی را تماشا می کنیم.

وی افزود: این سریال نه شخصیت پردازی درست و حسابی داشت و نه ماجرا و داستان پردازی آن به میزان لازم، قوی و حرفه ای بود، بلکه به نظر می رسد که ساختار کلی آن از منظر روایت قصه، به شدت تصادفی و پیش پا افتاده است و در مجموع ما با سریالی با ضعف های مفرط روبرو هستیم.

وی بیان داشت: البته این سریال که شب ها فصل سوم آن از شبکه سوم سیما پخش شد، به لطف فصل های گذشته و ارتباطی که مخاطب با آن داشته، همچنان به نوعی پرمخاطب است، ضمن آن که حقیقتاً در حال حاضر سبد تلویزیون از حیث سریال ها و آثار نمایشی قوی و جذاب خالی است.

این کارشناس حوزوی همچنین گفت: مخاطبان تلویزیون ما معمولاً حول دو سوژه محوری گرایش و علاقه دارند که یکی کمدی است و دیگری ملودرام های خانوادگی که در هر دو بخش، فعلاً دست تلویزیون از آثار خوب و جذاب و قوی خالی است و لذا طبیعی است که سریالی چون ستایش با داشتن داستان و قصه سرراست و عام پسند، برای بسیاری از مخاطبان همچنان دارای جذابیت باشد.

وی افزود: از سویی مخاطب امروز که مدام سریال ها و آثار خارجی روز دنیا را می بیند، به تدریج ذائقه اش عوض شده و گرایش به سریال هایی در چند فصل دارد که سریال ستایش نیز در این زمره قرار می گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • س IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    1 2
    همین که کلی از افراد نشستن پای تلویزیون و ماهواره نگاه نکردن خودش کلی رو به جلو است شما فقط دوست داری هرروز فقط از طریق تلویزیون نصیحت کنید و آموزش بدید ول کن بابا تو این اوضاع مملکت مردم نیاز به شادی و سرگمی دارند هرچند محتوا هم نداشته باشه تو برو فیلمی بساز که هم جذاب باشه هم پرمحتوا و هم بدون اشکال
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      0 0
      احتمالا شما هیچ وقت فیلم جذاب ندیده اید و همون تاتر مدرسه ابتدایی تون را فیلم می پنداری. سخن کار شناس محترم کاملا درست و اصولی می باشد و این سریال جذابیتی نداشت و صرفا سرهم بندی ماجراهایی پیش پا افتاده بود و توهین به شعور مخاطب .