پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تنها راه حل برون رفت از مشکلات، بهره گیری از سیره و اخلاق ناب نبوی است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام، پیام وحدت، همبستگی، صلح و آرامش را برای ملت های جهان به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام  لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امشب در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در قائمشهر برگزار شد، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) با تلاش هایی که در طول سال های متمادی انجام داد، ارزش های والای انسانی و اخلاقی را احیاء کردند.

وی با اشاره به این که اگر تلاش های پیامبر گرامی اسلام(ص) نبود، وضعیت دنیای امروز نیز همانند دوران جاهلیت بود، افزود: پیامبر گرامی اسلام با تحمل مشکلات و سختی های بسیاری توانستند پیام دین را در میان امت خود به خوبی تبیین و نهادینه کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام ارزش های اخلاقی و انسانی را احیاء کرد، بیان داشت: امروز یکی از بهترین راه عبور جامعه بشری از مشکلات و بحران های اخلاقی، بازگشت به سیره نبوی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه بشر امروز از ارزش های اخلاقی و انسانی فاصله گرفته و این مسأله عامل بحران های بسیاری است، افزود: بازگشت به سیره نبوی مهم ترین نیاز امروز جامعه بشری برای رفع مشکلات است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز اخلاق و ارزش های انسانی در دنیای غرب به فراموشی سپرده شده است، گفت: مهم ترین دلیل این امر نیز غوطه ور شدن در ورطه لذت های دنیوی و مسائل مادی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با آوردن پیام وحی، بشریت را به سوی کامل و رستگاری هدایت کردند، افزود: اما متأسفانه پس از رحلت ایشان، مسیر حرکت امت اسلامی تغییر کرد و بسیاری از بحران ها و مشکلات جامعه اسلامی آغاز شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تنها راه حل برون رفت از مشکلات، بهره گیری از سیره و اخلاق ناب نبوی است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام، پیام وحدت، همبستگی، صلح و آرامش را برای ملت های جهان به ارمغان آوردند.

وی با تأکید براین که سیره نبوی امروز در جامعه اسلامی مهجور است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید تلاش کنند تا سیره پیام آور صلح، صفا و صمیمیت در جامعه اسلامی بیشتر ترویج و گسترش پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام، ارزش های اخلاقی و انسانی را احیاء کردند، گفت: امروز جامعه بشری به ویژه امت اسلامی در سایه همین ارزش های والا می تواند به اوج سعادت و تعالی دست پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha