شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید وقف حوزوی در استان از غربت خارج شود، گفت: اولی‌ترین افراد برای پیگیری دغدغه وقف حوزوی و ترویج و اجرایی کردن آن، خود طلاب و والدین و خانواده‌های آن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با مسئولان اوقاف، با گرامیداشت دهه وقف، بر ضرورت تقویت و افزایش شمار موقوفات حوزوی در استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه از گذشته دور تاکنون بخشی از هزینه‌های مربوط به اداره مدارس علمیه از محل موقوفات تأمین شده و می‌شود، اظهار کرد: شمار موقوفات حوزوی در خراسان شمالی اندک بوده و تناسبی با حجم و گستردگی فعالیت حوزه علمیه استان ندارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه البته در دوره مدیریت جدید نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی شاهد همراهی و دغدغه بیشتر این مجموعه نسبت به وقف حوزوی هستیم، افزود: خوشبختانه در این دوره روند وقف حوزوی در استان بهتر شده، هرچند هنوز با آنچه شایسته و بایسته است فاصله داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید وقف حوزوی در خراسان شمالی از غربت دربیاید، خاطرنشان کرد: اولی‌ترین افراد برای پیگیری دغدغه وقف حوزوی و ترویج و اجرایی کردن آن، خود طلاب و والدین و خانواده‌های آن‌ها هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به تأثیرگذاری مشارکت بیشتر والدین و خانواده طلاب در ثبت وقف حوزوی هرچند ارزش مادی موقوفه اندک باشد، گفت: وقف حتی اگر اندک باشد می‌تواند زمینه‌ساز ترویج بیشتر آن شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرده و والدین طلاب را در بحث وقف وارد عرصه کنیم؛ چراکه این موضوع برکات خوبی برای مدارس علمیه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: شایسته است در این راستا کارگروهی در مدرسه علمیه هر شهرستان تشکیل شود تا در کنار اداره اوقاف به فعالیت در این زمینه بپردازد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حمایت‌های استاندار فعلی خراسان شمالی از مدارس علمیه، اظهار کرد: هماهنگ و همراه بودن استاندار فعلی با حوزه علمیه بسیار شایسته تقدیر است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha