جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره تدوین متون درسی

حوزه/ نخستین دوره آموزشی تربیت تدوین متون درسی، به همت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،نخستین دوره آموزشی تربیت تدوین متون درسی با هدف تربیت مدونین آموزشی و با رویکرد تکنیکال شدن متون درسی حوزوی در شهریور و مهرماه ،1398 توسط معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه خواهران و با همکاری مدیریت استان قم برگزار شد.

فراگیران مقدماتی این دوره از بین اساتید موفق و مطرح در 6 گرایش درسی تفسیر، فقه و اصول، تاریخ، فلسفه و کلام، منطق و مطالعات زنان، توسط اداره طراحی و تدوین متون معاونت پژوهش انتخاب شدند و مطالب مورد نیاز در زمینه تکنولوژی آموزشی را در قالب آموزش های نظری و عملی گذراندند.

حجت الاسلام و المسلمین حصاری، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران؛ در ضرورت بکارگیری تکنولوژی آموزشی در متون درسی حوزه های علمیه و توجه به اقتضائات آن از جمله تربیت مدونین آموزشی بیان داشت: از مهم‌ترین فعالیت‌های هر سازمان آموزشی تأمین محتوای لازم برای تعلیم و تربیت یادگیرندگان از طریق گردآوری و انتقال دانش، بینش ها و ارزش ها و مهارت های مورد نیاز، با گزینش محتوا، سازماندهی و طراحی آموزشی استاندارد و متناسب با خود است.

وی افزود: اهمیت و جایگاه خاص کتاب درسی و منبع آموزشی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن نسبت به یک کتاب صرفاً علمی بر کسی پوشیده نیست، به همین دلیل تولید آن، باید مبتنی بر معیارهای صحیح و ساز وکاری بسیار دقیق انجام شود. کاربردی بودن و متناسب بودن با نیازهای علمی، معرفتی و مهارتی طلاب خواهر و جامعه مخاطب آنها و تربیت طلبه متفکر از دیگر اهدافی است که معاون پژوهش به عنوان اهداف دوره به آن اشاره نمود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در خصوص محورهای کلی مباحث کارگاهی در دوره تربیت مدون آموزشی، می توان به محورهایی چون «روش‌های تحلیل محتوای کتب درسی»، «آشنایی با الگوی تألیف و طراحی کتب درسی»، «فرآیند تدوین اهداف آموزشی»، «اصول طراحی گرافیک در یادگیری»، «اصول ارزشیابی و تدوین سؤالات کتب درسی» اشاره کرد که توسط اساتید برجسته تکنولوژی آموزشی از دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علامه طباطبائی ارائه شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha