جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ مرجع تقلید جهان تشیع به سؤالی پیرامون «حکم اهانت به خلفاء در مجالس فرحة الزهراء» پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استفتائاتی پیرامون «حکم اهانت به خلفاء در مجالس فرحة الزهراء» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* حکم اهانت به خلفا در مجالس فرحة الزهراء

- سؤال

اهانت به یکی از خلفاء و همچنین عایشه و حفصه، آشکارا یا مخفیانه چه حکمی دارد؟ آیا بیان مطاعن ایشان در مجالس عمومی جایز است؟ تشکیل مجالس عیدالزهراء، آشکارا یا مخفیانه چه حکمی دارد؟

- پاسخ

لازم است از کارهایی که باعث تفرقه صفوف و ایجاد شکاف بین مسلمانان می شود خودداری شود و همه ی مسلمین در برابر دشمنان اسلام متحد شوند و ما روز نهم ربیع را به مناسبت شروع ولایت و امامت حضرت مهدی (عج) جشن می گیریم و این روزی است که به نام «فرحة الزهرا» معروف است. جشن گرفتن این روز یک امر عرفی است و وجه شرعی ندارد. بعضی افراد کارهای دیگری به این مناسبت اضافه کرده اند که ما در این مورد صحبتی نمی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    این نظرات فقط جنبه سیاسی دارد و همه عالم میدانند تولی و تبری از واجبات اسلام است لعنت خداوند بر عمر ودوستدارانش
  • رضا GB ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    برادر عزیز، پیروی از شخصی خاص مساله ای سیاسی بوده که به 1400 سال قبل بر می گردد و 99% از آنها طبق تعصباتی که به ایشان به ارث رسیده و متاسفانه علماء دین تبلیغ می کنند استوار است. درست نیست بر برادر دینی خود لعنت بفرستیم، مخصوصا این که با ظهور حضرت مهدی (سلام الله علیه) در زمانی کوتاه پیروان تمام ادیان الهی و حتی بسیاری از بی دینان آزاده به ایشان ایمان خواهند آورد.