پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه امام عسکری(ع) همواره درصدد بود تا جامعه را در پرتو قرآن و معارف دینی حفظ کند، گفت: معارف نورانی قرآن در سیره امام حسن عسکری(ع) متبلور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، در ویژه ‌برنامه شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور عموم زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، پیرامون موضوع دشمن شناسی در اسلام و سیره امام عسکری(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: خوف و خشیت از خدا یکی از مسائل مهم در زندگانی همه اولیای الهی است.

وی با بیان اینکه دستگاه جور عباسی با زندانی کردن امام حسن عسکری (ع) و تحت فشار قرار دادن آن حضرت می‌خواست نور خدا طلوع نکند، گفت: اراده خداوند متعال غالب بر همه اراده‌هاست، همان طور که فرعون نمی‌خواست پسر بچه‌ای زنده بماند اما با خواست خدا حضرت موسی(ع) در دامن خود فرعون بزرگ شد، امام زمان(عج) هم با اراده خدا متولد و در پناه پروردگار زنده ماند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دوران امامت امام یازدهم شیعیان بر جامعه اسلامی از دوران های حساس و مهم تاریخ امامت ائمه اطهار(ع) بود، افزود: فراهم کردن زمینه پذیرش امت اسلامی برای غیبت مهدی موعود(عج) مهمترین حرکتی بود که از جانب امام حسن عسکری(ع) و پدر بزرگوارشان امام هادی(ع) صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه امام عسکری(ع) در عصر حاکمیت مستبدترین سلاطین عباسی زندگی می‌کرد و از خطرات بزرگ نسبت به مذهب شیعه و پیروان آن آگاه بود، خاطرنشان کرد: یازدهمین پیشوای شیعیان برای حفظ نهضت اسلامی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) روش‌های زیادی را به کار می‌برد که سفارش به رعایت اصل قرآن یکی از آن روش‌هاست.

وی افزود: مهمترین آموزه سیره امام حسن عسکری(ع) صبر در برابر سختی‌ها و مشکلات است، لذا ما باید با تأسی از سیره ائمه معصومین(ع) در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی مقاومت کنیم، چرا که دین داری و رفتن به بهشت هزینه دارد و صبر در برابر مشکلات یکی از مصادیق دین داری است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نتیجه صبر آزادی و رونق اقتصادی است، گفت: برنامه‌ریزی صحیح در زندگی موجب رشد اقتصادی می‌شود و این امر یکی از زیر ساخت‌های توسعه اجتماعی و بالندگی اقتصادی جامعه است.

یادآور می‌شود؛ به‌ مناسبت شب شهادت امام حسن عسکری(ع) ویژه ‌برنامه‌هایی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود که در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha