پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه تفرقه سیاست و برنامه بلندمدت استعمار پیر یعنی بریتانیا است، گفت: وحدت به مانند معجون شفا بخشی برای جهان اسلام است، گفت: اگر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان در یک مسیر و یک صراط حرکت کنند. بی شک هیچ قدرتی نمی تواند به آنها تحکم کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت سنندج اظهار داشت: امروز دنیای استکبار جهان اسلام را در محاصره قرار داده است و دست به هر کاری می زند که بین برادران دینی وحدت و انسجامی نباشد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: اکنون در بیشتر کشورهای اسلامی شاهد درگیری های داخلی هستیم که منشا تمام آنها کشورهای غربی و استکباری هستند و دشمنان با این کار به دنبال غارت هرچه بیشتر ثروت های خدادادی امت اسلام هستند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه تفرقه سیاست و برنامه بلندمدت استعمار پیر، یعنی بریتانیا است، گفت: تا زمانی که بین برادران مسلمان اتحاد و وحدت باشد، غارت آنها غیرممکن است، ولی اکنون باید اذعان کرد که برخی از کشورها که خود را اسلامی می نامند در دامن دشمنان دین خدا افتاده اند که نمونه بارز آن خاندان آل سعود، امارت و... می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا وحدت مسلمین معنای عملی پیدا نکند وضع جهان اسلام همین است که می بینیم، اظهار داشت: دشمن به خوبی می داند که وحدت جهان اسلام بدترین مانع برای غارتگری هایش می باشد، لذا دست به هر توطئه ای می زند که سنی و شیعه در کنار هم نباشند و نمونه عینی آن را اکنون در سراسر منطقه و کشورهای اسلامی می بینیم.

امام جمعه سنندج گفت: بی شک کسانی که همواره از شیعه یا سنی در مجالس و نشست ها سخن به میان می آورند خواسته یا ناخواسته مهره دشمنان و استعمار هستند، لذا باید از این افراد و جریانهای نفاق به شدت دوری کنیم.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه مسئله وحدت سنی و شیعه در ایران به ویژه در استان کردستان موضوعی حل شده می باشد، عنوان کرد: خوشبختانه بینش دینی و سیاسی و فرهنگی مردم ایران به ویژه مردم کردستان باعث شده است که عاملان تفرقه و نفاق در این خطه همیشه سرافکنده شوند.

وی با اشاره به اینکه وحدت به مانند معجون شفا بخشی برای جهان اسلام است، گفت: اگر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان در یک مسیر و یک صراط حرکت کنند. بی شک هیچ قدرتی نمی تواند به آنها تحکم کند، ولی اکنون می بینیم که مسلمانان در تصمیمات بین المللی جایگاه خود را ندارند که این وضعیت به هیچ وجه در شان جهان اسلام نمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha