جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 871215
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین به برگزاری اجلاسیه نماز در استان قزوین اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها مسئول هستند که برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه که آذرماه سال برگزار می شود همکاری خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های اجلاسیه استانی نماز، در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد گفت: نماز فریضه ای است که انسان با بجا آوردن آن می تواند با فاصله گرفتن از پلیدی ها و انحرافات راه را برای رسیدن به سعادت وخوشبختی هموار سازد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: نشانه نماز مقبول آن است که از نماز قبلی یک درجه بهتر باشد و چنین نمازی رشد دهنده است.

وی تصریح کرد: نماز زمینه ساز دورکردن انسان ها از بدی ها و زشتی هاست و باید در اقامه این فریضه الهی تلاش مضاعف کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: اقامه نماز جماعت به صورت مستمر در مساجد زمینه جذب جوانان و نوجوانان را فراهم می آورد و بر همه مسئولان لازم است برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز جماعت در جامعه جدیت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین به برگزاری اجلاسیه نماز در استان قزوین اشاره کرد و افزود: همه دستگاه ها مسئول هستند که برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه که آذرماه سال برگزار می شود همکاری خوبی داشته باشند.

وی اظهارکرد: دست اندرکاران اجلاسیه باید بخشی از برنامه های این مراسم را به معرفی کتاب در رابطه با نماز به نوجوانان، جوانان و خانواده ها اختصاص دهند.

نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در کنار ابعاد معنوی نماز، از نگاه جامعه شناختی نیز ترویج این فریضه الهی تاثیرات شگرفی در پیشگیری، کاهش و از بین رفتن آسیب های اجتماعی دارد.

دانش آموزان با نماز آشنا شوند

حجت الاسلام سید قریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز قزوین هم در این جلسه گفت: باید از ظرفیت های موجود در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای ترویج نماز استفاده شود.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون خاطرنشان کرد: زمینه اقامه نماز برای مسافران در مساجد و مکان های اقامتی آنگ ونه که شایسته این فریضه الهی است، باید فراهم شود.

وی تصریح کرد:  معلمان و مربیان امور تربیتی مدارس  مباحث مربوط به نماز را به صورت کامل به دانش آموزان ارائه نمایند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: با توجه به برگزاری اجلاس استانی نماز در قزوین از صدا وسیما و رسانه ها انتظار می رود در تولید محتوا و تبلیغات مطلوب این اجلاس نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha