پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با انتقاد از سیاست برخی از کشورهای مسلمان منطقه در بحث وحدت، گفت: متاسفانه کارنامه سیاسی و فرهنگی برخی از سران کشورهای به ظاهر اسلامی کاملا برخلاف دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قروه ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: وحدت شالوده و بنیان اصلی دین مبین اسلام است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: وحدت رمز ماندگاری زندگی انسان در این جهان است و هر آنچه که خداوند متعال آفریده است، به گونه ای از وحدت و انسجام خاصی برخوردار می باشد و این خصیصه در زندگی بشر نمود آشکارتری دارد.

وی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) را باید بانی وحدت در جهان بشریت دانست، گفت: هدف نهایی و غایی پیامبر (ص) دعوت به یکتاپرستی در سایه وحدت بود و ایشان به خوبی می دانستند که این دو یعنی اسلام و وحدت دو امر جدایی ناپذیر از همدیگر هستند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر زندگی رسول اکرم و ائمه اطهار را در این جهان و آخرت بیمه می کند، گفت: بی شک تمام ناکامی های انسان ها به ویژه کشورهای مسلمان نشات گرفته از عدم وحدت و انسجام به معنای واقعی کلمه است.

وی با اشاره به اینکه وحدت ستون های دین اسلام را تشکیل می دهد، بیان کرد: به همین منظور است که دشمن، وحدت که ستون های اسلام است را هدف حملات خود قرار داده است، زیرا می خواهد با تخریب این ستون ها ماهیت اسلام را نیز به تدریج محو کند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه افزود: باید گفت که عملکرد برخی از کشورهای اسلامی به نوعی کمک به تخریب ستون های وحدت در جهان اسلام به سود دشمنان است.

وی با انتقاد از سیاست برخی از کشورهای مسلمان منطقه در بحث وحدت، عنوان کرد: متاسفانه کارنامه سیاسی و فرهنگی برخی از سران کشورهای به ظاهر اسلامی کاملا برخلاف دین مبین اسلام می باشد و حرکت آنان در راستای سیاست های اسلام آمریکایی و اسلام سکولار است.

این استاد حوزه، وجود این کشورهای اسلامی را موجب تضعیف وحدت عنوان کرد و بیان داشت: تا زمانی که جهان اسلام به معنای واقعی از درون به وحدت کلمه نرسد وضعیت مسلمین همین است که می بینیم.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ماهیت رژیم اشغالگر صهیونیستی با عملکرد سران فاسد آل سعود و... نه تنها تضعیف نمی شود، بلکه قوی تر می شود، لذا باید اذعان کرد که دشمن وحدت جهان اسلام را نخست باید در درون خود مسلمین شناخت.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: این کشورها به نوعی به عنوان مجریان برنامه های استکباری و ضد وحدت عمل می کنند و بی شک تشکیل گروه ها و جریان های سلفی و تکفیری در خاورمیانه که در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است، نشأت گرفته از نبود وحدت در بین مسلمین و کشورهای اسلامی می باشد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای رسیدن به وحدت واقعی در جهان اسلام نیازمند شناخت درست و جامع از اسلام راستین هستیم و باید دینداری ما همراه با بینش و بصیرت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha