پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اکبرزاده

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: دین برای قیام بشر برای حق و عدالت آمده است و امروز ظهور امام عصر (عج) منوط به آمادگی ماست و رابطه ما باید با امام زمان(عج) رابطه قیامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام ناصر اکبرزاده شامگاه دوشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی در حسنیه این مدرسه، با اشاره به لزوم قیام تمام قد برای حفظ دین، اظهار داشت: در آیات مختلفی از قیام سخن به میان آمده است که مهم‌ترین آن قیام برای اقامه نماز و احیای اساس دین است.

وی افزود: خشوع و خضوع در عبادت خدای متعال مهم‌ترین مسئله است و باید یاد خدا بودن و اقامه برای خدا در نماز مدنظر باشد و این‌گونه بجای آوردن عمل، حفظ روح نماز است که از آن به صلاة قائمة تعبیر می‌شود و چنین عبادتی انسان را از فحشا نگه می‌دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی تصریح کرد: تهجدی که در قرآن بیان شده است همان بیداری بعد از خواب در دل شب است و در نماز شب برکتی خدای متعال قرار داده است که در عبادت روز وجود ندارد و قرآن تاکید می‌کند که در اعمال الهی خود ارتباط خود از غیر خدا را باید قطع کنید و بشر به ارتباط حقیقی با خدا نیاز دارد.

وی ادامه داد: نباید به ظواهر عبادت بسنده کرد بلکه آنچه که به عنوان عبادت از ما روی می‌دهد باید زنده و پویا بوده و ما را به خدا نزدیک کرده و نشاط معنوی ایجاد کند.

حجت الاسلام اکبرزاده بیان داشت: در طول تاریخ برخی‌ها تنها بودند، اما به خاطر خدا حرکت کردند و آن حرکت در تاریخ ماندگار شد که به عنوان نمونه می‌توان به حرکت زهیر و حر بن یزید ریاحی در ماجرای همراهی امام حسین (ع) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه‌ در جایی که به حق بودن مسئله‌ای یقین پیدا کردید، حرکت کنید، گفت: دین برای قیام بشر برای حق و عدالت آمده است و امروز ظهور امام عصر (عج) منوط به آمادگی ماست و رابطه ما باید با امام زمان(عج) رابطه قیامی باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha