جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ شما دانش آموزان از شهدا چیزی کمتر ندارید و تنها تفاوت این است که آنها در جبهه دفاع مقدس و در مقابل توپ و تانک می جنگیدند و جنگ شما در فضای مجازی و فرهنگی است و به جای سلاح، ابزار قلم به دست گرفته و با آن به دشمن حمله می کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مالک اشتر بوشهر صبح امروز در یادواره یازده شهید دانش آموز و هنرمند که در سالن مدرسه دخترانه رازی برگزار شد، گفت: بخش عظیمی از حماسه آفرینی ها در دفاع مقدس را مدیون شهدای دانش آموز هستیم.

سرهنگ شهابی در گرامیداشت یادواره یازده شهید دانش آموز و هنرمند ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی خدمت حضار گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز نقش شما بسیجیان در برگزاری یادواره ها به مانند دفاع در خط مقدم است و اگر زحمات شما نبود حماسه و خاطره آنها به فراموشی سپرده می شد.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر خاطرنشان شد: در مقطعی از زمان که حزب بعث با حمایت سایر کشورها که از نظر تجهیزات پیشرفته‌ این حزب را پشتیبانی می‌کردند به کشور ما حمله کردند آن موقع هنوز سپاه به صورت منسجم شکل نگرفته بود اما به دستور امام خمینی(ره) بسیج شکل گرفت که تعداد قابل توجهی از آن نیز نوجوانان ۱۲ ساله بودند.

شهدای دانش آموز با اهداف مشخص در مسیر دفاع مقدس گام برداشتند.

حجت الاسلام محمد عوض پور نیز گفت: شهدای نوجوان در دفاع مقدس کارهایی کردند که خیلی از ما بزرگترها قادر به انجام آن نیستیم و آنها با اهداف مشخص در مسیر دفاع مقدس گام برداشتند.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دانش آموزان افزود: شما دانش آموزان از شهدا چیزی کمتر ندارید و تنها تفاوت این است که آنها در جبهه دفاع مقدس و در مقابل توپ و تانک می جنگیدند و جنگ شما در فضای مجازی و فرهنگی است و به جای سلاح، ابزار قلم به دست گرفته و با آن به دشمن حمله می کنید و ما در اینجا نیاز به رزمنده داریم.

حجت الاسلام عوض پوردر پایان گفت: در جامعه ای با این هجمه فعالیت دشمن باید حواس خود را جمع کنیم و با بصیرت عمل کنیم و در این راه خوب است با الگو قرار دادن شهدا از آنها کمک بگیریم.

شایان ذکر است این برنامه به همت حوزه دانش آموزی فاطمه زهرا سپاه ناحیه بوشهر و بسیج هنرمندان سپاه شهرستان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha