جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 871594
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
راست های افراطی در ایتالیا قصد منفجر ساختن مسجدی را داشتند

حوزه/ اعضای یک گروه راست افراطی و اسلام ستیز که قصد انفجار مسجدی را در شهر سیه نا در توسکانی ایتالیا داشته اند، بازداشت شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ansa، یک گروه از راست های افراطی اسلام ستیز در شهر سیه‌نا در ناحیه توسکانی ایتالیا قصد داشته اند مسجدی را در نزدیکی این شهر منفجر کنند که از ترس گرفتار شدند تغییر عقیده داده بودند.

به گفته پلیس که تحقیقاتی را درباره ۱۲ نفر از اعضای این گروه انجام داده، سازمان اسلام ستیز مذکور قصد داشته اند یک لوله گاز را در مسجدی در نزدیکی سینه تا منفجر سازند.

پلیس گفت در نوارهای شنود گرفته شده از اعضای این گروه شنیده اند که یک نفر می گوید: نقشه های محل را آورده ام و اگر این لوله گاز را منفجر کنیم کل محل روی هوا می رود.

پلیس مدعی شد آن ها ظاهرا از ترس بازداشت توسط پلیس منصرف شده اند. پلیس گفت که مظنونان به جرم برقراری ارتباط با اهداف خرابکارانه و همچنین در اختیار داشتن سلاح های گرم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

به گفته پلیس نیروهای امنیتی به خانه ها و دفاتر آنان در سیه نا یورش برده اند. اعضای این گروه دیدگاه های نژادپرستی و فاشیستی داشته اند. آن ها عکس هایی از لباس های همشکل با آرم های نژادپرستی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند.

پلیس اعلام کرد که مظنونین «در سن خاصی» بودده و سوابق کیفری نداشته اند، تسلیحات و مواد منفجره از منازل آنان کشف شده است.

  جوزپه کراززو ، رئیس دادستان واحد ضد مافیایی فلورانس گفت که تحقیقات در مراحل اولیه قرار دارد و ادامه دار خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha