جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زاهددوست امام جمعه دلوار

امام جمعه دلوار با بیان اینکه دانش آموزان فارغ التحصیل آموزش و پرورش باید تسلط مقدماتی بر قرآن و مفاهیم آن داشته باشند، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید با یک سازکار فرهنگی و تربیتی و ایجاد شرایط مناسب دانش آموزان را با آموزه های دین و سبک زندگی دینی آشنا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست، صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه دلوار، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید با یک سازکار فرهنگی و تربیتی و ایجاد شرایط مناسب دانش آموزان را با آموزه های دین و سبک زندگی دینی آشنا کند.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه دانش آموزان فارغ التحصیل آموزش و پرورش باید تسلط مقدماتی بر قرآن و مفاهیم آن داشته باشند، تصریح کرد: آشنا کردن دانش آموز با مفاهیم های قرآن و ارزشی و آرمانی انقلاب از وظایف ماست.

حسن درویشی، بخشدار دلوار نیز در این جلسه، خواهان همکاری دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش منطقه شد و افزود: همه دستگاه های اجرایی باید با آموزش و پرورش در بیشتر فعالیت ها مشارکت داشته باشند و دین خود را به مجموعه تعلیم و تربیت ادا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش دلوار وجود مدارس مختلط  است یادآور شد: صدور مجوز برای ساخت مدرسه جدید با توجه به وجود مدارس مختلط نیاز است.

درویشی ادامه داد: رشد فزاینده جمعیت و مهاجر پذیر بودن ۱۲ روستای گورک به دلیل استقرار این روستاها بین عالیشهر و بوشهر نیاز این روستاها را به مدارس جدید بیشتر می کند و در این راستا باید توجه ویژه شود. 

علیمراد کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این جلسه با تاکید بر هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: با وجود اینکه هنوز با فرهنگ هوشمندسازی مدارس به صورت اصولی فاصله داریم ولی باید خود را به قافله تمدن رساند و عقب ماندن مدارس از هوشمندسازی مشکلات آتی را در بر خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد مدارس منطقه دلوار هوشمند هستند، یادآور شد: این درصد هوشمندسازی در مدارس دلوار زیبنده این منطقه نیست و خواهان همکاری مسوولان و مردم منطقه دلوار با آموزش و پرورش در این موضوع هستیم.

وی تربیت دانش آموزان را بر فعالیت های عمرانی ارجع تر دانست و گفت: اگر فعالیت فرهنگی به طور مناسب انجام شود اثر ماندگارتری نسبت به کارهای عمرانی دارد و شهرداری ها و دهیاری ها از همکاری در تربیت دانشآموزان شهر و روستای خود غافل نشوند.

کرمی ادامه داد: مبلمان شهری و فعالیت عمرانی در صورت نبود فرهنگ اجتماعی زیرساختی مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود و اگر فرهنگ به صورت ریشه ای مورد توجه قرار بگیرد نیاز به دستکاری همواره خیابان ها و مبلمان شهری نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha