شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس بر تقویت وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی که دشمن کمین کرده تا نام پیامبر(ص) و اصل اسلام را محو کند، باید محبین پیامبر(ص) در کنار یکدیگر و در برابر دشمن، ید واحده شوند.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) تجلی همدلی مسلمانان بودند، اظهار داشت: کسانی که پیش از بعثت آزاده بوده اند هم شخصیت پیامبر(ص) را به عنوان محور قبول داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر (ص) منازعات میان مردم را رفع می کردند، افزود: پس از بعثت، کفاری که منافع خود را در خطر می دیدند، با پیامبر(ص) به دشمنی برخاستند.

مدیر حوزه علمیه فارس وحدت میان کفر و ایمان را غیرممکن دانست و تصریح کرد: باید مرز میان کفر و ایمان مشخص شود، چراکه افرادی که در صف مومنان هستند نمی توانند در صف مشرکان قرار بگیرند.

حجت الاسلام استوار میمندی در ادامه بیان داشت: در شرایط کنونی که دشمن کمین کرده تا نام پیامبر(ص) و اصل اسلام را محو کند، باید محبین پیامبر(ص) در کنار یکدیگر و در برابر دشمن، ید واحده شوند.

وی ابراز کرد: امت اسلامی اختلاف های خود را باید به صورت علمی و منطقی حل کنند، اهل سنت می تواند مبانی خود را تبیین کنند و شیعیان نیز می توانند این گونه عمل کنند و با پایبندی به اصول خود، همزیستی مسالمت آمیزی را به دنیا نشان دهند و اجازه ندهند دشمن از اختلافات به نفع خود بهره ببرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان بیان کرد: منظور از وحدت استحاله جریان های مختلف در یکدیگر نیست، بلکه مراد از وحدت که مورد نظر امام و مقام معظم رهبری است این بوده در عین حالی که مسیر تحقیق را باید باز بگذارند و دست از حق طلبی نکشند، اما بر روی اصول مشترک اصرار و پا فشاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha