پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار

حوزه/ در جلسه مسئولان حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، راه های محرومیت زدایی و شتاب بخشی کمک به نیازمندان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در جلسه ای با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، گفت: اشتغال زایی مددجویان گام موثری است، چرا که این اقدام کمیته امداد به معنای دوری از کمک بلاعوض و توجه به سازندگی و کمک به اشتغال و تولید جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: باید نقش سازمان های  اجتماعی و مردمی در میان مردم بیشتر تبیین شود و مشارکت اقشار مختلف بیش از پیش برجسته و قابل توجه شود تا بتوانیم با مشارکت و همراهی حوزه های علمیه مشکلات را حل و موانع را برطرف نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امروز باید بیش از همیشه حوزه های علمیه و روحانیت به کمک کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کار محرومیت زدایی را در جامعه انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: باید از ظرفیت های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری برای کاهش زمان و افزایش کیفیت خدمت رسانی به  نیازمندان استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ نفر از طلاب و مبلغین حوزه علمیه قزوین در روستاها حضور دارند و کار تبلیغی و فرهنگی را به خوبی انجام می دهند. 

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خوشبختانه امروز تمام مدارس حوزه علمیه قزوین ارتباط خوبی با آحاد مردم و حتی همسایه های مجاور مدارس دارند و امیدواریم با همکاری اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز نیکوکاری را برای رسیدگی به محرومین جامعه راه اندازی کنیم.

ارائه خدمات آموزش خانواده

مومنی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین هم در این جلسه گفت: یکی از گام های فرهنگی که به ارتقای زندگی مدد جویان کمک می کند ارائه خدمات آموزش خانواده است که در قالب برنامه های مختلف ارائه می شود.

وی ادامه داد: از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) روحانیت همانند طبیب برای مردم است و از این رو لازم است نقش روحانیت به دقت مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: روحانیت امروز در عرصه های مختلف برای ارتقای اندیشه و آگاهی مردم تلاش می کند.

مومنی ادامه داد: یکی از عرصه های هایی که روحانیت وارد شده و نتایج قابل توجهی را نیز شاهدیم عرصه جمع آوری زکات بوده که جای تقدیر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha