جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 سلسله جلسات اخلاق آیت الله ناصری در مسجد کمرزین اصفهان

حوزه/ رسول اکرم می فرماید، کسی که بدون عذر شرعی دروغ بگوید، هفتاد هزار ملک او را لعن می‌کنند و از قلب او بویی به سوی آسمان خارج می‌شود که همه ملائکه آسمان او را لعن می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی، در ادامه سلسله جلسات اخلاقی، در جمع اقشار مردم پیرامون اهمیت نماز اظهار کرد: در روایات آمده وقتی ما را در قبر می‌گذارند، از اول چیزی که سؤال می‌کنند، بعد از سؤال از توحید، نبوت، امامت و معاد، از نماز سؤال می‌کنند.

وی ادامه داد: سؤال می پرسند  «نمازت را چطور انجام دادی؟ » آن وقت با این نمازها، ما چه جواب بدهیم؟   در روایت دارد اگر می‌خواهی خدا با تو صحبت بکند قرآن بخوان؛ می‌خواهی تو با خدا صحبت بکنی نماز بخوان.

استاد اخلاق عنوان کرد: من که نماز می‌خوانم، یعنی من با خدا حرف می‌زنم، درد دل و راز و نیاز می‌کنم، ولی نماز ما، نه رکوع آن، نه سجده آن، هیچ شبیه نماز واقعی نیست، تازه دلخوش هستیم نماز خواندیم. کدام نماز؟

پیامدهای دروغ

وی افزود: در روایات اهلبیت علیهم السلام برای دروغ پیامدهایی معرفی شده از جمله نبی اکرم صلی الله علیه آله  فرمودند «کسی که بدون عذر شرعی دروغ بگوید، هفتاد هزار ملک او را لعن می‌کنند و از قلب او بویی به سوی آسمان خارج می‌شود که همه ملائکه آسمان او را لعن می‌کنند.

آیت الله ناصری ابراز کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند: یکی از نتایج دروغ‌گویی این است که انسان، به فراموشی مبتلا می‌شود،  اگر می‌خواهی فراموشی نداشته باشی، حواست را جمع کن و کمتر دروغ بگو.

وی تاکید کرد: در روایت دارد کسانی که دروغ می‌گویند، از نماز شب محروم می‌شوند،  اگر می‌خواهی موفق به نماز شب بشوید، کمتر دروغ بگویید، حضرت حق که به ما دستور می دهد «دروغ نگو» می‌خواهد این آثار منفی  به من نرسد و این نتایج را برای من انسان نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha