جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید غازی

حوزه/ مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو انیلی گفت: باید این اسطوره های مقاومت را معرفی کنیم، ما با ابتکار دیوار کامیک استریپ(داستان مصور) در پی آن هستیم تا نوجوانان را با این اسطوره های قرآنی معاصر آشنا سازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در ابتکاری جالب برای اولین بار در کشور دیوار کامیک استریپ در گلستان شهدای اصفهان  رونمایی شد. این دیوار که به همت انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی و فرهنگسرای پایداری  اجرایی شده است به معرفی نابغه جنگ تحمیلی، شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز دفاع مقدس می پردازد، کسی که تک تیرانداز لشگر14 امام حسین بود. از مشخصه های این شهید بزرگوار که در این کامیک استریپ به آن اشاره شده است  توسل به قرآن و خصوصا آیات ویژه سوره یاسین  است؛ چنانچه ذکر مدام ایات« وجعلنا بین ایدیهم ..»  او برای مصون ماندن از دید دشمن بین رزمندگان معروف است. شهید زرین همچنین  تاکید زیادی بر آموزش قرآن بر فرزندان خود داشت.

وی، مغازه داری ساده با هفت فرزند بود که دلیل این فرزند آوری خود را تقویت و نیروسازی برای اسلام عنوان می کرد. شهید زرین فردی نظامی نبود اما در طول دفاع مقدس رکورددار بیش از سه هزار شلیک موفق در جهان است، درحالی که برای بسیاری از جوانان و نوجوانان این قهرمان سرشناس جبهه های حق علیه باطل غریب و گمنام است.

جمال طاهری مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو انیلی در این باره  گفت: باید این اسطوره های مقاومت را معرفی کنیم ما با ابتکار دیوار کامیک استریپ در پی آن هستیم تا نوجوانان را با این اسطوره قرانی معاصر اشنا سازیم این مهم که  نوجوانان نسل حاضر بدانند جنگ ما جنگ ایمان، اعتقاد و توکل بود و شهید زرین یکی از این نمادهای اسلامی است.

طاهری در ادامه افزود: شهید زرین  تک تیرانداز ماهر لشگر امام حسین شخصیت عجیبی است که در عین حماسی بودن و دارا بودن نمادهای قهرمانی، عارف و سالک هم بود و ایمان و اعتقاد عملی اش زبانزد اطرافیان وهمکارانش بوده است.

وی ابراز امیداوری کرد: ابتکار دیوار کامیک استریپ شهید زرین گامی  برای ارتباط بیشتر نوجوانان و جوانان با حقایق معنوی و هویتی اسطوره های حقیقی کشور باشد، آنان باید بدانند که تفاوت ما با دنیای مادی گرای امروز، اعتقاد  و ایمان  و توکل  به خداست که منجر به توفیقات بزرگ ملی و بین المللی شده است  و شهدا بهترین الگوهای نسل حاضر هستند که باید به زبان روز شناسانده و معرفی شوند و چه راهکاری بهتر از کامیک استریپ که برای مخاطبان جذاب و اثیرگذار است.

گفتنی است، کامیک استریپ یا داستان مصور در دنیا از چنان قدرتی برخوردار است که با عنوان صنعت کامیک از آن نام برده می شود در سال های اخیر واژه پی نما برای بومی سازی این هنر  داستان گویی نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    3 0
    خیلی زیبا است این کارها برای اعتلای فرهنگ شهدا وقران موثر است چون هم داستان جذاب دارند هم تصویر مخصوصا برای بچه ها خیلی قشنگه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 0
    من هم این دیواره کمیک رو دیدم طرحش خیلی جالب بود
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 0
    چه ابتکار جالبی خدا خیرتون بده کاش در مورد بقیه شهدا هم کار بشه