جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کریم دلفانی

حوزه/ مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد همکاریها گفت: باید اذعان داشت که از بُعد اطلاع رسانی و تبلیغ در زمینه خدمات بی شمار انقلاب اسلامی در همه عرصه ها کوتاهی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان رضوی، کریم دلفانی، در جمع رابطان استانی کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس، اطلاع رسانی از فعالیت های صورت گرفته در عرصه های گوناگون نظام را از ضروریات هر نهاد و ارگان دانست و گفت: باید اذعان نمود در زمینه خدمات بی شمار انقلاب اسلامی در همه عرصه ها کوتاهی کرده ایم و نتوانسته ایم عظمت های نظام را برای مردم تبیین کنیم

از مظلومیت های نظام عدم توجه کافی به اطلاع رسانی است

وی یکی از مظلومیت های نظام را عدم توجه کافی به اطلاع رسانی دانست و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی ره گویی این روزها را می دیدند که عدم اطلاع رسانی از خدمات نظام را با عث ایجاد فساد می دانستند و همواره در جمع مسئولان نظام بر امراطلاع رسانی تاکید می کردند و می فرمودند: "شما هر کدام که در هر وزارتخانه‌ای هستید، وزیر هر وزارتخانه‌ای هستید، مقیَّد باشید به اینکه کارهایتان را بگویید به مردم... اگر نگویید فساد دارد، یعنی موجب تضعیف می‌شود" / جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، ۱۶ دی ۱۳۵

به جایگاه و اهمیت اطلاع رسانی

دلفانی با اشاره به جایگاه و اهمیت اطلاع رسانی گفت: باید اذعان نمود هر نهاد و ارگانی که اطلاع رسانی دقیق شفاف و منطبق بر واقعیات نداشته باشد زنده نمی ماند و ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش که از دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر است از مجموعه های پویا و خوش خبر حوزه و آموزش و پرورش محسوب می شود.

ظرفیت خبری قرارگاه فرهنگی ستاد همکاریها

این فعال رسانه در ادامه بیان داشت :در قرارگاه فرهنگی ستاد همکاریها، بیش از ده هزار شخصیت فرهنگی خبرساز در ستاد مرکزی  و کمیته های استانی و شهرستانی  حضور دارند، این شخصیت ها از وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه گرفته تا ائمه جمعه مراکز استانها و شهرستانها و ...را در بر می گیرد.

مدیر ارتباطات ستاد همکاریها، شبکه عظیم  ستاد همکاریها را نیازمند یک رسانه پویا و پر خبر و تحلیل دانست و گفت: طی دوسال اخیر با تجدید نظر در سیاست گذاری های رسانه ای، موضوع اطلاع رسانی در چند شاخص مورد توجه قرا گرفته که طراحی پرتال جدید با ظرفیت خبرگزاری و قابلیت های چند رسانه ای با بیش از یکهزار و پانصد خبرومطلب کاربردی به تفکیک ستاد مرکزی و استانهای کشوراز اقدامات قابل توجه در این زمینه می باشد.   

ضرورت اتقان علمی رسانه های منتسب به حوزه و آموزش و پرورش

دلفانی بیان داشت: حوزه و آموزش و پرورش دو نهاد اثر گذار در فرهنگ جامعه می باشند بنا بر این اقتضا می کند رسانه های منتسب به این دو نهاد بزرگ علمی و آموزشی از اتقان و بار علمی مضاعفی نسبت به دیگر رسانه ها بر خوردار باشند گفت: غیر قابل قبول است اخبار این دو نهاد کوچکترین خطای ویرایشی داشته باشد.

تبدیل پرتال ستاد همکاریها به منبع مطالب مناسبتی

وی  تبدیل پرتال ستاد همکاریها به منبع مطالب مناسبتی و تعلیم و تربیتی و استقبال رسانه های مهم کشور ازآن را از اقدامات اثر گذار در دو سال اخیر عنوان کرد و افزود: با راه اندازی بولتن خبری (رصد اخبار ستاد در رسانه ها)   هم اکنون بیش از شصت رسانه مهم و سایت های  علمی و فرهنگی کشور اخبارو مطالب  تولیدی ستاد همکاریها را باز نشر میدهند.

وی به ورود جدی تحریریه به تأمین محتوای مناسبتی برای معاونان و دبیران پرورشی در قالب مقاله و حدیث گفتار مناسبتی و اخلاقی- تربیتی اشاره کرد و افزود: بازبینی در نحوه انتشار حلقه وصل و ارسال آن علاوه بر سایت ستاد، از طریق درگاه (پرتال وزارتخانه – پرتال رسمی حوزه علمیه و خبرگزاریها با توجه به محدودیت های مالی توانسته است خلا چاپ آن را تا حدودی جبران نماید.

نگاه تحولی به صفحه رسمی ستاد در پرتال وزارت آموزش و پرورش

مدیر ارتباطات ستاد همکاریها در ادامه  با اشاره به نگاه تحولی به صفحه رسمی ستاد در پرتال وزارت آموزش و پرورش  گفت: تعداد اخبار ستاد در پرتال وزارتخانه کمتر از یک صفحه بود، اما هم اینک پانزده  صفحه خبر ومطلب کاربردی و قابل استفاده در صفحه ستاد بارگذاری شده  به گونه ای که بازدید ها از مطالب مهم ستاد، حتی گاهی بیش از بیانات وزیر و معاونین ارشد وزارتخانه است.

دعوت از روزنامه های کثیرالانتشار

دلفانی دعوت از روزنامه های کثیرالانتشار برای تهیه گزارش از ستاد همکاریها و کمیته های هفتصد گانه را از دیگر اقدامات اثر گذار برای ترویج گفتمان سازی همکاریهای حوزه و آموزس و پرورش دانست وگفت: در این خصوص تلاش کرده ایم پل ارتباطی دبیرخانه و کمیته های هفتصد گانه با رسانه ها باشیم و  راه اندازی کانال اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی، مطالب متنوعی  از دبیر ستاد و اعضای آن در روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ رسیده است و  زمینه سازی خوبی  برای حضور دبیرستاد در شبکه های مختلف صدا و سیما به وجود آمد ه است.  

 ایجاد صفحات مستقل برای کمیته های استانی

دلفانی خاطر نشان ساخت:ایجاد صفحات مستقل برای کمیته های استانی  و ارزیابی سیستمی از نحوه عملکرد استانها انتظار داریم رابطان کمیته های استانی بیش از گذشته به مقوله اطلاع رسانی توجه نمایند.   

نقش رابطین در بحث رسانه

وی با اشاره به نقش رابطین در بحث رسانه گفت: فعال کردن روابط عمومی های مراکز استان ها از اخبار ستاد، پیگیری حضور دبیرستاد در سفرهای استانی در رسانه های محلی و صدا و سیما و ارسال به موقع اخبار کمیته ها به دبیرخانه به منظورانتشار سریع در رسانه ها را نمونه ای از همکاریهای رابطین با مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد همکاریها دانست.   

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • DFN IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 1
    یه دوره‌ای رئیستون بوده یه تصویر بهتر میزدید!
    • علیرضا IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      0 0
      توهم داریا عکسش که خوبه
  • پیاده سوار IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    فسیل های رسانه ای