پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون آموزش حوزه علميه يزد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با اشاره به صدور این مجوز خاطرنشان کرد: از این پس طلاب پس از اتمام سطح ۳ نیاز به هجرت به شهر مقدس قم نداشته و می توانند در شهر یزد به تحصیل خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، با پیگیری های مدیریت و معاونت آموزش حوزه علمیه استان یزد، برخی از دروس خارج استان مورد تائید شورای عالی حوزه های علمیه قرار گرفت و مجوز برگزاری سطح ۴ به صورت رسمی برای حوزه علمیه استان یزد توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور صادر گردید.

در همین راستا حجت الاسلام سیدعباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، در مصاحبه با خبرگزاری «حوزه» در یزد، از راه‌اندازی رسمی سطح ۴ خارج حوزوی برای این استان خبر داد.

 حجت الاسلام حسینی پور اظهار داشت: از قدیم الایام همگان یزد را به عنوان درالعلم و درالعباده می‌شناسند و همواره این شهر مهد عالمان بزرگی همچون سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه، آیت‌الله‌العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم، آیت الله العظمی محقق داماد، آیت الله محمد تقی بافقی، مرحوم شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و دیگر عالمان و بزرگان بوده است. 

وی افزود: هم اکنون نیز حوزه علمیه استان یزد، حوزه ای فعال و پویا بوده و بر اساس رتبه بندی‌های کشوری این حوزه جزء شش حوزه برتر کشور می‌باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: از ابتدای بررسی دروس خارج شهرستان‌ها توسط شورای عالی حوزه‌های علمیه، معاونت آموزش استان یزد نیز صوت و تقریر دروس خارج تعدادی از اساتید را برای ارزیابی و بررسی، آماده و به شورای عالی حوزه های علمیه ارسال نمود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های فراوان مدیریت و معاونت آموزش استان، برخی از دروس خارج استان مورد تائید شورای عالی حوزه های علمیه قرار گرفت و مجوز برگزاری سطح ۴ به صورت رسمی برای حوزه علمیه استان یزد توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور صادر گردید.

وی در ادامه بیان داشت: از این پس طلاب پس از اتمام سطح ۳ نیاز به هجرت به شهر مقدس قم نداشته و می توانند در شهر یزد به تحصیل خود ادامه دهند.

حجت الاسلام حسینی پور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیر استان، اساتید و همه بزرگوارانی که در به سرانجام رسیدن این امر مهم معاونت آموزش استان را یاری کردند، بیان کرد: جزئیات دروس خارج و زمان برگزاری این دروس متعاقبا به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha